.

Mamselamsen

lördag, maj 13, 2006

Jag tar en paus innan jag får totalt psykbryt.

Jag sitter här och försöker få ihop överdragen till soffdynorna. Inte sånt fodral som man trär på utan ett fint och enkelt tygstycke som man "knäpper" ihop med 20 stycken breda kardorreband på undersidan.

Inte nog med att det nästan är övermäktigt att hantera ett tygsjok på lite drygt tre meter, Elsa har också fått för sig att det är skitkul att "slajda" på tvären rakt in i detta hav av tyg. Och som om detta inte var nog.... jag har mycket noga (fram och tillbaka-fram och tillbaka-fram och tillbaka...), sytt fast 20 stycken kardborreband på fel håll. De fäster inte ett skit!

Ordentliga jag, har alltså sytt med millimeterstora stygn, fem sömmar på varje kardborreband och tråden ser exakt likadan ut som tyget. Jag hoppas vid Gud att inte Stephan kommer nu, för då ska han få på fan! (Bara så där i farten, när jag ändå är uppe i varv)

Jag tar en paus, för att lugna ner blodtrycket. Jag hittade genom Nyligen en tjej, som känner sig mycket ensam på sin blogg. Kan man göra något åt det?

Over and out/Mamsan. frustrerad


Uppdaterad kl halv fyra.

Ena dynan klar. Observera de snygga och framförallt rättvända kardborrebanden.
Dyna liten
En dyna kvar!!! :-(

17 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Se! En katt på sin rätta plats, "catwalken" på röda mattan! :)

3:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Oj oj vilket jobb, inga fritidsproblem där inte! Men jag ser ju att du har en bra hjälpbräda!

4:30 em  
Blogger Vonkis tycker...

Jag hade slängt tyg,trådar, nålar och band i väggen för länge länge sedan. Sen hade jag ringt mamma och bett om hjälp.

Jag vill kunna sy, men det ska gå av sig själv...

4:44 em  
Blogger danne tycker...

Mameslimamsen... Katten ser ju ut att må rätt bra! Eller har du fler?

4:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: Fel katt! :-D

4:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kan berätta att jag VAR mycket nära att slänga hela skiten.

4:52 em  
Blogger PGW tycker...

Har du satt fast katten med svansen i kardborrbanden?

6:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ibland idag hade jag faktiskt lust att göra det med henne.... säskilt när hon körde racerlopp över bordet.

6:29 em  
Blogger danne tycker...

Mamselimamsen: Va!; Ska du slänga katten? ;-)

5:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: Nä... jag lovar! Men i vissa lägen är bara liite för lekfull. :-)

9:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

6:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

7:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

12:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

12:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

To make the things easier for you, it supports JPEG format and is compatible with Mac and MS Window.

Monty Alexander has written many articles on digital cameras - canon digital cameras,
nikon digital cameras, Samsung digital camera etc.
This will be indicated if you receive an error on the LCD; "CARD IS NOT FORMATTED"
or "OUT OF MEMORY"or "NO CARD PRESENT".

Feel free to surf to my website - d7100

2:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

The maintenance free batter operated fan operates at two speeds and clips anywhere.

He attributed the success of the thermostat
to its functionality and effective usage. The devices must be hooked to
a power source and be connected to WI-FI for it to automatically back up.


Feel free to visit my web-site :: nest thermostat review

12:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

The Chromebook obviously still requires these updates but they are managed in a very different way.
The Chromebook is also sleeker and includes a more vibrant screen.
To record an alarm image manually, security operator can use.


Have a look at my web-site - samsung chromebook review

11:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka