.

Mamselamsen

fredag, maj 12, 2006

Ebba mår INTE bra! UPPDATERAD! Igen!

De kräkningar jag skrev om i morse, har eskalerat och nu har jag ringt akutsamtal till Läckeby djursjukhus. Hon kräks blod!

Vi ska avvakta till imorgon och under tiden ska jag försöka få i henne vätska med tesked.

Over and out/Mamsan, orolig!


Uppdaterad på morgonen 6.40
När jag kom upp på morgonen, hällde jag upp lite nytt vatten till Ebba som låg vid vattenskålen. Tack o lov satte hon sig upp och drack i säkert flera minuter. Men jag ska ringa till Läckeby djursjukhus vid åtta i alla fall, för jag tycker hon verkar så "tagen".

Uppdaterad 9.00
Har nu pratat med djursjukhuset och i och med att Ebba har börjat dricka igen, ska vi avvakta. De sa att vätskebristen från igår, tar en dag att återhämta sig ifrån. Hon kräks i allafall inte längre...peppar peppar.

24 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

nej!
jag har inte varit inne hos dig på evigheter och så ser jag detta! nej, nej nej.... *ber*

10:27 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Stackars kattkräk.
(Inser ännu en gång vilken tur det är att jag inte har en katt eller hund att bekymra mig för - räcker så gott med att barnbarnet stod på näsan och slog sönder kinden idag!)

10:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars Ebba!
Hoppas hon mår bättre snart. Håller tummarna.

10:45 em  
Blogger Humlan tycker...

Men stackars lilla sötingen!!!
Hoppas hon blir bättre snabbt!!!

11:41 em  
Blogger Vonkis tycker...

Dumma blogger som bara bråkar på kvällarna.

Jag skrev nyss men det ville inte pbliceras så jag gör ett nytt försök.

Det är inget roligt när ens djur inte mår bra, men katter brukar tåla det mesta och läker bra.

Jag håller tummarna, ber en bön och kliar Ebba bakom örat, förutsatt att hon gillar det alltså.

12:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars lilla Ebba!!!! Förstår din oro och lider med dig! Jag vet ju hur det är att ha sjuk katt.

1:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nej men lilla söta pälsbollen! *orolig* Da King och jag håller alla tassar och tår!

2:15 fm  
Blogger danne tycker...

Gomorron maMselimamsen. Jag sa ju att du inte skulle kasta runt katten. ;-) Hoppas dock på ett snabbt tillfrisknande. Och ingen mer tequilapasta för kissen.

6:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: Asch... var det det som knäckte henne: Hade jag ALDRIG kunnat ana. :-)

6:58 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Håller tummarna för Ebba att hon blir frisk och kry igen snart. Sötnosen.

8:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: jaa... jag håller på att ringa djursjukhuset igen... kö!

8:33 fm  
Blogger Morgondimma tycker...

Stackars liten kisse. Nappe vankar oroligt av och an.

9:12 fm  
Blogger PGW tycker...

Lilla skruttkatten. Det är nog en fördröjd stressreaktion, hon blev så förskräckt att du skulle ta Helge ifrån henne, hon har inte riktigt hämtat sig än.

9:41 fm  
Blogger schmut tycker...

hon kan inte ha smaskat i sig något olämpligt? med tanke på hennes namn, lite blingbling från dina nya tofflor?

det händer lite då och då här hemma, inte att de smaskat i sig dumma saker men att de ätit för mycket för fort. när maten väl kommit upp så fortsätter kräkandet ett tag, men brukar stillas av laktosfrimjölk eller a-fil.

9:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

De var pälsbollar som kom upp... och nu har hon återhämtat sig så pass att hon flyttat sig från vattenskålen och ligger på köksbordet... och jag har inte hjärta att köra ner henne.

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Huas,söta vackra kissekatten..hoppas hon mår HELT bra nu!

10:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nattfrost: Nä... inte riktigt.

11:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Usch, stackars liten. Och stackars orolig mamselams. Jag håller tummarna för att Ebba mår bra igen snart!

11:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

6:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

6:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

6:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

7:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

7:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

12:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka