.

Mamselamsen

lördag, maj 13, 2006

Mappie? Vad fasen ÄR det?

Jag har surfat runt och jag har googlat på ordet och kommit fram till att det är Amelia Adamo själv, som hittat på det svenska uttrycket "mogen attraktiv pionjär person". Och om en "mappie" ska relateras till "senilsnören" , så vete fanken om det inte borde heta "muppie" istället, och då ställer förbaske mig inte jag upp, utan jag myntar uttrycket "glammie" i stället!

G - galen
L - levnadsglad
A - anti-tant
M - matälskande
M - mamselams
I - intensivt
E- egotrippad

Och så här ser en genuin sådan ut!
Glammie

Over and out/Mamsan, comme toujours.

14 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Ditt leende ser verkligen ÄKTA ut...

11:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa, och något ölpåverkat. :-)

11:23 fm  
Blogger X tycker...

Jag har hört "Tille's song - Better Place" live! Den du! Mycket vackert och känslosamt.

11:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sabina: Sabina: Var du på Camillas show? Hur gick det?

11:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Glammie - det gillar jag! Får man joina klubben? Jag kan t.o.m. tänka mig att bära guld... ah, åtminstone när klubben träffas :)

12:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Carra: S J Ä L V K L A R T !!

1:07 em  
Blogger X tycker...

Det klart att jag var på Millans show! Den var super!

2:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

6:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

7:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

7:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

7:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

12:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

12:29 fm  
Blogger Musikanta tycker...

Hittade till din blogg eftersom jag googlade på "Mappie" som jag inte visste vad det betydde. Nu vet jag det tack vare dig!

Däremot undrar jag fortfarande vad "senilsnöre" är för någonting och vad det skulle tänkas att användas till...

Ingrid, som nog har kommit över mappieåldern tyvärr - 15 år sen yngsta barnet flyttade hemifrån.

9:42 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka