.

Mamselamsen

söndag, maj 14, 2006

Trist "gossip" UPPDATERAD!!

Det jag skrev om Camilla nedanför, att hon ramlade ner för en stege/trappa till en "TV-kamera" som hon jobbade med, innan hon skulle göra sin show...
Camilla the virgin liten
slutade med iltransport till lasarattet.

I och med att hon ramlade ner ett par meter och landade på fötterna, trycktes alla hennes diskar i ryggen ihop och att hon har en spricka i en kota. Samt att det efter en massa röntengplåtar konstaterades att hon inte brutit något i vänster armbåge, som hon även slog i, men att hon fått ett "blåmärke" som går tvärs igenom mjukdelar och skelett. Faan, att hon är där och jag är här!

Så, nu måste hon ligga alldeles blixtstilla i minst tre dagar och därefter får hon inte sitta alls eller röra sig för mycket, på flera, flera veckor. Så, skola, jobb, träning, shower och allt annat kan hon glömma för en icke förkastlig framtid. Detta kommer att bli dyrt för skolan, eftersom det var där det hände... på arbetstid. Det är tur att hon har en mycket handlingskraftig manager, som nu tar tag i allt.

Men som Millan säger: "Det kunde varit mycket värre" i och med att hon var centimetrar från att slå i huvudet i en stålkant på vägen ner.

Det är ju tur att hon har vänner som Magnus, Jonas och Nick, som nu ständigt övervakar henne. De leder henne till toaletten (det får hon), lagar mat, handlar och pysslar om henne, då hon är helt nerdrogad av smärtstillande tabletter och inte får röra på sig... samt att hon är bandagerad.

Så om någon har vägarna förbi de kommande veckorna, så skulle nog ett sjukbesök på N. Sycamore ave. vara välkommet. Istället för choklad, uppskattas nog frukt eller utlåning av en Cd-bok. Hon är alldeles för vimsig av alla tabletter för att titta på TV.

Fan... fan.... jag undrar när den ungen ska få var helt frisk? Är det inte olyckor så är det astma och njursvikt.

Men som sagt, jag tackar ändå Högre Makter att det trots allt inte blev ännu värre!

Over and out/Mamsan, orolig... igen.


Uppdaterad 10.19
Jag blir så vansinnig! Hade det inte varit att vi står inför ett öppnande av "Mamsans", kan jag berätta att jag redan nu hade suttit på ett flyg till LA. Fan... fan... faaan!

Men Millan, blir det riktigt akut, så kommer jag som ett skott! Ring då.

32 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Och så är det ett stort vatten mellan er...! Förstår att du är orolig och vill vara där (och det önskar hon säkert att du vore!) men, som du skriver, tur att hon har bra vänner!
Hoppas nu att hon kryar på sig! Och att du inte oroar ihjäl dig!

9:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

åh, vad hemskt. Men tur att hon klarade huvudet. Shit, det kunde gått riktigt illa. Hälsa krya på dig från mig.

9:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tror hon skulle uppskatta en liten "krya-på-dig-hälsning" på sin sida.

9:22 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

ojoj... tur i oturen.. men ändå.. ont gör sånt där också..
hon känner nog mamma-vibbarna från dig över vilka hav som helst.. när du tänker på henne blir det smärtlindring hos camilla.. (och det var väldigt bra att armbågen inte var i kras... och huvudet..)

9:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodan: Ja, du om någon vet! Tror du at det kan bli men av detta?

9:36 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Men vilken otur hon har! Stegar kan vara farligt. Har varit inne och lämnat en krya på dig hälsning hos henne!

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vad rara Ni är! *kramar*

10:20 fm  
Blogger PGW tycker...

Men stackarn. Skönt att hon har vänner omkring sig som pysslar med henne!

10:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Usch så hemskt!!! Tur att hon klarade huvudet i alla fall.

10:50 fm  
Blogger X tycker...

Vad är det jag läser!? Jag träffade ju Millan igår kväll och hade ingen aning om detta! Det låter som om det var mycket otäckt, det som hände. Det är ju skönt då att det gick så bra som det ändå gick... Hoppas verkligen att hon blir bättre snart.

11:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sabina: Fast mer skola detta kvartalet blir det nog inte.

11:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

jisses, är det inte katten så är det dottern.... Tur att hon klarade skallen!!

11:59 fm  
Blogger Jubbe tycker...

Mina tankar går till Millan och er familj.

I min familj är jag ett sådant barn som ramlade o slog sig jämt om det inte var det så var det astma eller allergier. Jag har oroat min familj många ggr.

Hoppas att allt går som det skall och att ni får träffas o krama om varandra snart!

//J

12:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Usch då, stackars mamsen och Millan. Det här var ju inte bra. Skicka krya på dig hälsningar från mig! Även om jag inte känner henne, så finns hon i mina tankar!

1:06 em  
Blogger Batbut tycker...

Fy attans så jobbigt! Ska jag vicka för Dig på Mamsans, lovar att driva Stephan till vansinne som Du skulle gjort - så kan Du pipa över och ta hand om fröken. Hoppas hon kan ta det lugnt och kryar på sig i mirakelfart

1:08 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Så trist - och jobbigt. Och inte räcker det med ett Pippiplåster heller...
Hoppas hon har ro nog att ta det lugnt till dess det är helt ok.

2:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Usch och fy vad illa. Varkar dock vara gott gry i tösen om hon genomför en spelning efter ett s¨ådant fall. Själv sitter jag är med sönderfrätta hornhinnor. Inte så skönt det heller. Har inte kunnat titta på dataskärmen på några dagar. När öppnar du föresten=?

3:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa, allt är skittrist! Men nu har jag pratat med en läkare i bekantskapskretsen, och är det inte så att något har spruckit och hon får känselbortfall i ben och rumpa, är det bara att ta det jäkligt stilla och låta det få läka ut. Dock föreslog han sjukgymnastik för armen, så hon kan börja spela piano ordentligt igen. Men det kommer att ta tid innan hon är "fit for fight" igen.

Bloggblad: Problemet med henne att hon ska fortsätta att ta det lugn, när hon känner sig bättre. Hon är samma "arbesnarkoman" som sin far.

Orreforsaren: Stackare... vad har du gjort? Och vi öppnar nästa måndag.

4:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ledsamt det som skett med Camilla, men hon är ung och har en bra läkförmåga, synd nu när hon har så mycket omkring sig. Vissa biter i ens liv rår man ju inte på, han där uppe kanske tyckte hon skulle gå ner i varv så som hon jobbar..
Trist, trist, trist...
Kram till dig Camilla

4:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tråkigt, tryckte fel, men jag är inte anonym :-))

4:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ruth: Din tanke slog mig ganska snart! För blir det inga men av detta, kanske detta var exakt vad hon "behövde".... trots att hon har kolossala smärtor nu. Någon/något satte ner foten och "sa" Stopp och belägg.

5:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sällar mej till alla andras kommentarer!
Ett öde att du inte kan åka över,, förstår dej så väl. Hade jag bott närmare, så kanske,,,kunde jag hjälpa Batbut med att vicka??

5:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad jag gjort? Tagit de av läkaren ordiunerade ögondropparna som i starkt solljus ungefär kokade i mina ögon..... Dumma pollenalerig...

7:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nej men!!! Går det över?

Och du! Köp solglasögon!!!!!

8:01 em  
Blogger X tycker...

Även om det så klart är väldigt trist att missa skolan, så är det ju självklart så att hon måste bli bra först och främst. Hur funkar det med skolavgiften? Kan hon få pengar tillbaka eller nån slags ersättning? Det blir ju jättedyrt annars...

3:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sabina: Det är just det som skadeståndet kommer att handla om.

7:33 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt att läsa att hennes skador har en god chans att bli helt läkta. Håller hon sig inte still riskerar hon att bli invalid med ständiga smärtor - så hon borde vara smart nog att ta det lungt framöver. Gott om tid att läsa i alla fall, men det kanske inte var hon som var bokmalen utan den andra?

10:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

6:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

6:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

6:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

7:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

12:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka