.

Mamselamsen

söndag, april 02, 2006

Lite söndagskväll!

Jag har pratat med den, jag har gett den gödning och vatten... jag har klappat på den, jag har plockat bort alla vissna blad. Men faktum är, att jag inte tror att det finns så mycket hopp för den längre.
Fredskallahaängig liten
Man har hört talas om att älgar har sina legor, men att kattor också hade det, hade jag inte en aning om. Hur fasen kan man ligga mitt i en blomma... och tycka att det är skönt.

Men å andra sidan ser inte det här särskilt skönt ut heller.
Ebbaoskyldig liten
Jag tror att kattor är masochister "under-cover".

Over and out/Mamselamsen, den tålmodiga.

10 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Har du prövat att visa din växt var papperskorgen står? Det brukar funka på mina. De tar sig direkt.

9:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Jag undrar om det inte skulle funka bättre att visa Ebba var papperskorgen är. :-)

10:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica: Jag har testat det... funkar inte.

8:44 fm  
Blogger Jubbe tycker...

Tro mig....även en del växter har 9 liv...det har jag kommit fram till då jag vet hur illa mina växter sköts och att de konstigt nog fortfarande lever.

8:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jubbe: Den här växten är nog inne på sitt femtonde eller nått.

9:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad har du gjort med henne? Använt henne som dammvippa eller möjligen som slungboll?

3:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Katten alltså!

3:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

vitlöksklyftor i jorden?

4:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

josephine: Funkar inte.

6:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Växten ser finfin ut, bara lite deppig. Låt den torka ut och vänta så blir den på bättre humör förr eller senare. Har haft betydligt risigare växter som repat sig.

7:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka