.

Mamselamsen

söndag, april 02, 2006

Stora beslut kommer nog att fattas idag.

Vi är inte riktigt överens om vilket av objekten vi ska gå vidare på, men det brukar bli som JAG tycker i slutänden. Jag är så mycket bättre på att hitta de rätta argumenten. :-) F..n, man skulle kanske ha blivit politiker i alla fall. /Flera partier har faktiskt frågat mig... från båda blocken!/

Att få sin vilja igenom handlar inte om vilka åsikter man har, utan hur man framför dem... se bara på de som nu ska börja övertyga oss om var vi ska lägga vår röst i höst. Och på mig kommer det stenhårt att funka, för jag trampar fram och tillbaka mellan lite olika partier.

En fråga.
Solidaritet, existerar det fortfarande i andra fall än när vi ser ledsna och sjuka barn på alla dessa TV-galor... och vi skänker pengar?

Over and out/Mamselamsen, faktiskt mycket politiskt intresserad.

6 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Hej

Har bytt men håller på och klurar ut hur blogger funkar :)

Hmm ja det där med solidaritet...

Själv så skänker jag 150 varje månad till läkare utan gränser men man skulle ju kunna göra så mycket mer...och inte bara när det inträffar katastrofer

Hoppas Gallan mår bättre idag :)

12:03 em  
Blogger Gagga tycker...

Så ikväll får vi reda på hur det blir?

12:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Då har jag lagt till den nya bloggen här till vänster... på skärmen alltså.

Gagga: Nä, jag berättar inget förrän allt är klart.

12:09 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Och här har också Stora Beslut fattats. Men de har inte gjort mig på gott humör.

12:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Maila... jag vill veta!

12:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

jo... man ska ju se till vad partiet har gjort den senaste mandatperioden och rösta efter det -egentligen- men jag är alltför ideologisk för det.

4:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka