.

Mamselamsen

lördag, april 01, 2006

Vilka kval!

Ohhhh.... jag har suttit och försökt att sova i natt.

Efter sån "fettig" mat och sen en massa choklad och jordnötter efter det, då får jäklar i min låda gallan jobba. Och det gjorde den på ett ytterst smärtsamt sätt. Att sen Elsa hade bestämt sig för att hon absolut skulle ligga på magen, gjorde ju inte saken bättre.

Min mamma sa alltid: "Efter synden kommer straffet, som ett wienerbröd till kaffet"!

Och det kan man verkligen säga stämmer. Och idag ska det bli flytande föda för hela slanten så min lilla galla får vila.

Over and out/Mamselamsen, "ett utskitet äpplemos"

4 Kommentarer:

Blogger Anna tycker...

Måste bara säga, du har en inspirerande blogg. Så befriande att höra någon njuta av livet :)

(synd bara att man får lida för avnjutandet av god mat...)

9:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna: Tack, gör vad jag kan. *vrider mig i plågor* :-)

10:47 fm  
Blogger Morgondimma tycker...

Åååhhh fyyy, gallstensanfall som gör såå ONT!. Hurra för titthålskirurgin. Inte ont alls numera.

10:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morgondimma: Måste kanske tänka lite mer på vad jag stoppar i mig i fortsättningen. Gårdagens matorgie, ska hållas i minne. :-)

11:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka