.

Mamselamsen

fredag, mars 31, 2006

Dra mig på ett bananskal!

Det är ju fredag... min "Skapardag"!

Idag har Stephan fått bestämma menyn. Så det vankas: En kolydhratstinn och fettdrypande Hasselbackspotatis, fläskfile med "cognacsflamberad" rödpepparsås... med massor med grädde! Sen är vi väl tvungna att hitta på någon form att grönsaker till detta... bara för den goda sakens skull.

Vinet ska bli fjärde flaskan från höger *springer iväg för att kolla vad det blev*.
Rosevin liten
OK... det blev rose och den ligger i kylen nu och får INTE öppnas före fem! Men sen jäklar, ska det skapas, pimplas och dansas över köksgolvet. :-)

Vad ska Ni ha ikväll?

Over and out/Mamselamsen, som måste ut och handla.... i HÖGKLACKAT!!

18 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

*dreglar*

Vad gott det låter...

Rosevin..mums...

12:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ja!!

12:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag (och familjen) ska hem till svärisarna ikväll och äta lyxmiddag och dricka upp deras vin :-)

1:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sofia: Tycker jag låter som as-kalaside.

1:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Självklart får du låna den :)

Själv ska jag baka tårta,göra tzatziki,potatisgratäng och grillspett bestående av fläskfile,chorizo och grönsaker
Och inte att förglömma

Rödvinet...kocken måste ju ha matlagningsvin ;)

1:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Jag har länkat till dig iallafall. Äras den som äras bör. :-)

1:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Till mej?

Oj räknaren kommer gå i taket :)

1:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Tror du? :-)

2:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

*S* näää....

Nu är det nästan så att man får gå hem...

Ha en trevlig helg

Tjing

2:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vi börjar väl med EN Cosmopolitan ( 2 delar vodka, 1 del Cointreau, 3 delar Tranbärsjuice o pressad citron)
Längesen jag drack rosé. Har fått för mig att jag får huvudvärk av det...men det beror naturlitvis på hur MYCKET man dricker!

2:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh... Cosmopolitan har jag inte duckit sen jag var hos Camilla, för tre veckor sedan. Men å andra sidan drack jag nog årsransonen under de veckor jag var där. :-)

3:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hade tänkt grilla men det snöar på takterassen. Det blir Libanesisk hämtmat i stället med ett gott rött till. Vi grillar i morgon istället.

4:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Grilla????? Var tusan bor du?

5:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grillen står ALLTID ute på vår takterass och det händer att vi grillar mitt i vintern också....men vi äter inne så klart! Fattar du väl?? :)

6:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grekisk vitlöksoreganokyckling + potatisklyftor i ugn och stekt halloumi varvad med tomat, till det tzatsiki och några glas Kumala direkt från boxen. Mums vad gott det var! Ps. till efterrätt glassen från reklamen, mascarpone med pistage och skogsbär.

/Imsa

6:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Imsa: *dräglar*

6:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Så jäkla solklart är det inte. Ni kan ju vara masochister!

6:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fniss! Jag lovar att det är vi inte! Sitter inomhus i soffhörnet med vinglaset i värmen.

7:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka