.

Mamselamsen

torsdag, mars 30, 2006

Nu ÄR det vår! Uppdaterad!

Fastighetsägaren på andra sidan gården är ute och hackar i de kvarvarande snöhögarna... även våra... snälla han! Sen spolar han vatten på dem. Innan kvällen är all snö på vår innergård borta... och då ÄR det vår!

När sen bilen som ska sopa upp all sand på gatorna kommer, ja då är det dags att börja se över utemöblerna och börja förbereda för den första timmen i solen*. Hurra!!!

Jaa, just nu känns det mesta ganska underbart


*Jag solar bara under våren... när sen sommaren är här, då har jag redan tröttnat.

Over and out/Mamselamsen, som skickar iväg maken till olika "förståsigpåare", för att diskutera vilket ställe de tycker är det bästa köpet. Fast jag har ju redan bestämt mig. :-)


Lite senare.
Nu är det dags att leta reda på telefonnumret, för inte tusan tänker jag putsa alla våra treluftsfönster, där varje fönster har 96 små rutor om man räknar alla sidorna.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jaa... 12 grader här just nu! Nice!

11:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Själv vårstädade jag båda uteplatserna förra helgen och satte upp "vårblommorna"

Hann dessutom med en kaffe i solen på verandan och det var sååå mysigt.
Vilding fick fram cykeln och pulkan stoppades undan

Så nog är det vår alltid....

11:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jiiiihaaa..... ÄNTLIGEN!

11:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Skrattar lite för mig själv för vi är lika entusiastiska både du och jag över vårens ankomst men visst är det underbart! :-)

1:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här skottar vi snön idag. Omöjligt tro att våren är på väg hit.

2:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka