.

Mamselamsen

onsdag, mars 29, 2006

Vilat/sovit en stund.

Och inte ett skit dåligt samvete har jag. Jag måste ju ladda tills att vi eventuellt börjar jobba den första maj. För då vet jag hur det kommer att bli... tio-elva timmar om dagen... sju dagar i veckan i sex månader.

Hur många timmar blir det tro? Ca. 1850 st. En normal heltid jobbar lite drygt 1600 tim/år.

Så med mycket gott samvete tar vi sen ledigt för vintern och emmigrerar.

Ingen sommarsemester? Nä! Vi har haft det två somrar i rad nu och både Stephan och tycker att det är jäkligt överreklamerat med sommarsemester. Vi tar hellre ledigt och åker iväg under vintern.

Over and out/Mamselamsen, nog en konstig typ.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men vad gör ni med katterna när ni drar iväg? Inte som Linda Skugge väl?:(

5:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Det finns snälla människor.

monica: Snart...snart! Det måste vara skrivet och klart innan jag säger något.

5:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Monica: Mamsam 1 maj talar: "Sommar åt folket året runt!"

6:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att det har något med turistnäringen att göra...När alla andra har semester...behöver dom någonstans att sova o äta...ja,ja vi får väl veta så småningom.
Jag tillhör gruppen som gillar att vara ledig när alla andra jobbar. Sommar är det ju iallafall oavsätt om man jobbar eller inte.

6:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kapple: va! Finns det fler som vi? *ler*

Anne-Maj: Jajamensan!

8:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka