.

Mamselamsen

söndag, mars 19, 2006

Nog om Carola, för hon kan ändå inte mäta sig med denne idrottsman.

Ännu ett GULD! Vad annars skulle duga här?
Kubb1liten
Så, bara för att visa vilken gigant han är inom denna sport... ja, även inom hästskokastning, visar jag hans fantastiska prishyllor.
Kubb2liten
OBS! Den kubben, nedanför, längst till höger, vann han när han blev svensk kubbmästare. Nu blev Ni imponerade va?
Kubb3liten
Så inför varje tävling, laddas det här med kolhydrater, jogging, massage och kast med gammal gummistövel.

Over and out/Mamselamsen, Kubbänka.




Är jag förvånad?

16 Kommentarer:

Blogger CV tycker...

Du har förresten blivit utmanad av mig. Hoppas du har lust att svara:
http://www.kulturbloggen.com/2006/03/jag_utmanar_ell.html

5:39 em  
Blogger Batbut tycker...

Hallå! Var är ni? Fansen väntar vid Sergels Torg! Skriver han autografer?

5:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag förlorar för det mesta i kubb...Jag missar alltid kungen av nån konstig andledning...

Men karl din verkar vara en riktig hejjare...Kan man få några tips kanske?

5:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut: Jag ska omedelbart berätta det för honom.

Cian: Jag är också urusel. Man ska nog sikta bra!

5:58 em  
Blogger PGW tycker...

Kubb i snö ..?

6:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Du blekgröna: De har en inomhushall. :-)

6:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jamen ... hans guld passar ju bra ihop med dej!

Aaaah! Jag gillar förstapriser som är ärligt förtjänade. GRATTIS TILL S!

6:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Han måste vara otroligt träffsäker! Är det sant som det sägs att spelet kommer från Gotland? Minns bara att de kastades Varpa och "stöttes stang" (stång -på riksmål)

6:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

På tal om Carola...Hon hade GULDkappa när hon åkte från tävlingen. Finns bild på henne i Aftonbladet..

7:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Det tvistas väldigt om vad det kommer ifrån. En del anser att redan de gamla grekerna lirade kubb.

Tss: Jaa...

anne-maj: Spakulativt, som allt annat.

7:53 em  
Blogger PGW tycker...

Inomhushall för kubb?! OK jag ska försöka låta bli att fnissa ;-)

9:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Fnissa tyst, så han inte hör. Detta är ALLVARLIGA saker! :-)

10:37 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Jag vann ett paraply i en kubbturnering en gång. *stolt*

10:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oaooow.... det kan man i alla fall använda. Dessa träbitar kan man bara elda med.

11:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det var faktiskt flera som inte kom fram till att rösta på Carola också... Så det så!

11:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sanna: Var stod det att läsa?

10:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka