.

Mamselamsen

söndag, mars 19, 2006

En liten undersökning i all nöjsamhet. Uppdaterad!

1. Jag gillar Carola.
2. Jag gillar inte Carola.

Och på begäran:

3. Om hon bara håller käften och sjunger, är hon bra.
4. Jag gillade Carola innan hon blev en opererad diva.


Bara skriv in siffran i kommentaren.

Over and out/Mamselamsen, som gör statistik av det hela. *skrattar*


Uppdaterad klockan 11.oo Fortsätt rösta, jag kollar under hela dagen. Sen ikväll kallar jag in juryn.
Jaha... så här blev det.

Trettioen stycken tvåor, treor och fyror. /Gillar inte Carola/
Två stycken ettor. /Gillar Carola rakt av/

Vad säger då detta? Bloggare är annorlunda än svenska folket i gemen.

Over and out/Mamselamsensom gör lika ärlig statistik, som Carola verkar vara i sin framtoning.

51 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

*garvar* Se nu var jag har startat...IGEN!!!!! *ler*

12:20 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Oj da....NUMMER TVVAAAAA!

12:20 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Finns det inte punkt 3? Alltså: Jag gillade Carola innan hon blev en opererad diva.

12:24 fm  
Blogger PGW tycker...

Som någon sa, lite lätt ologiskt, "bara hon håller käften och sjunger så är hon bra"

;-)

12:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK... jag lägger till den.

12:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

x

12:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mammakatt: Betyder det att du egentligen skiter i vilket. :-)

12:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

1 och 3. LOL! Du är rolig.

12:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

hon är bara för mycket..så kanske nr 3 eller 4

12:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Ja, jag har skitroligt här just nu. Men nu måste jag snart dra till TV:n, filmen "Rose" börjar snart. Janis Joplins liv... en underbar artist tycker jag att hon var. Och att sen Bette Midler gör rollen, gör ju inte saken sämre.

Anonumous: Där ser man! :-)

12:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

2. Med undantag från när jag var liten skit när hon slog igenom med Främling. Sen har det bara gått utför.

(Om hon är kristen eller ej struntar jag fullkomligt i om det är nån som tror det.)

12:55 fm  
Blogger MB tycker...

måste nog säga nr 2, hade respekt för hennes röst när hon var yngre och hade mer känsla, men nu är hon bara kall....allt verkar så beräknat...det som spelar roll är hur många höga c hon kan pricka...inte att förmedla ngt.....vilket jag trodde var det viktiga när man stod på en scen

1:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

hahaha fick åxå begäran om carola-diss i min blogg :)

1:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
!!!

1:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virvla: Kan jag ta med alla tvåorna i statistiken? :-)

2:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är din statistik, du kan göra precis vad du vill med den! ;)

Jag vill ha bort det blåa smurfvåpet från förstaplatsen, kan man göra om?!???

2:55 fm  
Blogger X tycker...

2

4:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Usch för henne. Hon känns på låtsas. Och hennes sätt att tala.. USCH

4:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

mamselamsen:

Mitt kryss kom innan du tillade fler val :) och jag är väldig ambivalent till Carola. Jag tycker hon är duktig, men ... som sagt. Hon är så jävla tillgjord numera. Hon A-R-T-I-K-U-L-E-R-A-R varje ord så störigt. Jämt.

5:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hålla käft OCH sjunga? Intressant kombo, DEN röstar jag på! ;)
Nä, Carola e läskig, hon får ingen röst alls av mig föresten...

6:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag önskar att hon inte går vidare i kvalomgången i Aten. Vi kan klara oss utan bidrag i år ;o)

7:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

2!

8:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åh "The Rose"... Den är så bra! Det var länge sen jag såg den.

8:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

2
Och Alex, du har utryckt det så som jag tycker! Kram till dig här på Mamsens blogg! :-)

9:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

4

9:25 fm  
Blogger Humlan tycker...

2!
Förr tyckte jag att hon kunde sjunga, men jag ville slippa höra snacket, men numera ger hela uppträdandet på scenen mig obehag...
Igår reagerade jag på hennes utseende också, jag undrar om jag skulle känna igen henne om jag mötte henne på gatan! (Detta blir väl punkt 4) Normalt försöker jag låta bli att kommentera hur folk ser ut, men detta är ju medvetet fixat!

9:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

4

10:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

2
4
Får man ta två alternativ?
jag gillar alltså INTE Carola, har aldrig varit förtjust i henne. Men hon är väl på väg att bli Sveriges Nationalhelgon...

10:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

4.
varför ska man släta ut sitt ansikte? Jag bär mina rynkor med stolthet. Tänk att inte ha några spår av skratt och livet.

10:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Numero 2. Hela hennes uppenbarelse är en aning skrämmande.

Och tack för varningen förresten :) Får väl se om några Carolaälskare råkar ramla in hos mig och bli upprörda. Men jag är inte så orolig, och för den delen är det ju alltid roligt med kommentarer, så dom är välkomna isf :D

10:49 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

2
2
2
2
2
2
2

10:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

En klockren fyra får hon av mig.

11:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

2.

Hon tycker att homosexualitet kan botas med förbön. Jag hoppas hon tappar rösten så vi slipper se en av HBT världens värsta fiender stå på scen och få sprida ännu mer gayhat i världen.

11:14 fm  
Blogger Petra tycker...

2!!!

12:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

4

12:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kan inte rösta. Jag är inte kvalficerad för röstningen. Jag är döv och hör inte enda jota!

2:26 em  
Blogger Terése tycker...

2!

2:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anne-Maj: Vi sätter ett kryss för dig.

3:20 em  
Blogger anna tycker...

2

3:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

2 - hennes röst är för klen och hon har olika tjut & bröl för sig. Hon är affärskvinna - det håller jag med om, men jag skulle aldrig betala för hennes musik, inte heller spela den.

4:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åååhh var det The Rose på Teve i går?

Jaja så går det...Måste skaffa en teve till helt enkelt...och på den blir Byggare Bob bannlyst...Den kommer bara bli MIN så att jag inte missar sådana viktiga filmer..Jag bölar i slutet varenda gång jag ser den....

5:01 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jag tror helt enkelt att det ar "Mia's" telefon-kedja som ar orsaken till vinsten!! =)

6:35 em  
Blogger schmut tycker...

jag har en annan liten teori som brukar få mig hatad; Carola är inte älskad, hon är snarare som sommarkatten alla matar men ingen vill ta ansvar för.

hon blev taang tidigt, drillad av en stenhård far och gifte sig sedan med en dumbom, men svensson som hon var så klagade hon inte undan slet ner sig. hon sa aldrig att hon var bättre än någon annan, hon var så Jante så, och hon trodde lite väl mycket på Gud...så ja, vi tycker helt enekelt synd om henne.
inte många röstade nog för att de tycker hon är verkligt bra, utan mest för att det är ju synd om tjejen, 'Runar, Gud och allt det där'.

6:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Nått sånt måste det absolut vara. :-)

7:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äsch om jag hade röstat så hade jag inte röstat på Carola utan på Andreas Johnson!

8:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mia: Nämen, vad säger du? *skrattar högt*

9:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

2&4 tror jag det var, alltså gillar inte, gillade innan.. Har så fruktansvärt dåligt minne!

Vem röstade vi om? Haha.. ;)

9:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och nu tar vi in juryn... Ebba och Elsa. Och domen lyder enstämmigt "Mjääääääää".

10:38 em  
Blogger Nini tycker...

Nr 3!!
LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTT nr 3.

För röst har hon den läskiga, totalbotoxade-med-för-stora-porslinsfasader-hemska-skenheliga-falska-divan!!!

2:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

3. Utan tvekan nummer 3.

7:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

2

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka