.

Mamselamsen

lördag, mars 25, 2006

Lördag.... idag också! :-).... Uppdaterad med bild.

Så jag begav mig ut i det vackra vädret... minglade helt enkelt. Och minglade raka vägen in på Lindex och blev med en volangkjol. En sån där i tung trikå som faller nedåt. Det kryllade av volangkjolar i styv bomull, men jag har ingen lust att gå omkring och se ut som en vid lampskärm. Så nu har årets första vår/sommarplagg inhandlats... i Sverige i alla fall.

Men var fanken är våren?

Over and out/Mamselamsen, som börjat titta på flaskan med BUS.



Okokok... här är bilden! Fast i verkligheten är den marinblå. Ser Ni nu att tyget är så tungt så kjolen hänger ner, trots att den är jätte-jätte-vid nertill. Hade den varit i styvt bomullstyg, skulle den nog ha stått rakt ut som ett uppfällt paraply.
Volangkjol liten
Och alldeles lagom längd... precis så jag gömmer "hängknäna". :-)

Mamsans första volangkjol sen jag var i tonåren.

22 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Du får sjunga den där :"lördag hela veckan, lördag hela veckan, lördag hela veckan lång....." från förr i tiden, då när vi var små.
Volangkjol, aha, kom just nån reklam från Lindex idag. Snyggt på fula Emma o på söta Mamsan. MÄNNNNNN: Har klippt mattrasor av alla mina gamla volangkjolar o nu tror jag inte min kropp är så funtad längre att den skull passa i en ny.

4:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag sjunger och sjunger... och försöker övertyga mig själv. Och lättlurad som jag är, är det förmodligen lördag imorgon också.

"söta Mamsan" *dör av skratt*

4:28 em  
Blogger Ilva tycker...

Bildbildbild! jag fattar liksom inte hur den ser ut-om den ar sa dar tung sa ligger ju volangerna som spagetti eller kanske lov langs benen pa dig!

4:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Alltså ... BILD!

4:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bild önskas här med! TUNG volangkjol...blir det inte för tungt att gå omkring med? Eller menar du tunn? ;)

5:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää, jag menar TUNG!

5:34 em  
Blogger carra tycker...

Jag är också nyfiken på kjolen!
Men mest på "flaskan med BUS". Eh??

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

carra: Brun Utan Sol! :-)

5:52 em  
Blogger Terése tycker...

Tjusig kjol! Verkar vara bra tyngd i den! Hopplöst med kjolar som står "rakt ut", lägger ju på en tio kilon på låren....

5:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa...

5:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Naaj vikken fin kollo" (Det är gotländska) ;)

7:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag inhandlade mina vårskor igår.. ett par vita skinnskor med klack och spetsig tå. Sådana som jag letat efter hela vintern, men jag är glad att jag fann dem nu, nu när marken håller på att torka upp. Inte många dagar kvar tills gatorna är torra :D

9:16 em  
Blogger MB tycker...

Den är supersnygg....inte min färg kanske....men det är mest för att jag inte klär i den.....som blond är det ursnyggt med marin......

9:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

andreas: Lyllos dig.... och snart är det vår och vårskorna kan äntligen tas fram igen.

Malenadro: Jag är skitsnygg i blått. :-) Sen tar jag lite rosa och Guld till det, så blir jag HEEEET!.

10:04 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

*snyftar*...ont i halsen..inte ens en kjol som jag kan sno nar jag kommer hem lyckades muntra upp mig...

10:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu blir du SNYYYYGG!

10:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

calua: GnällFis! Jag vet att Jonas kommer med glass om en stund och att du fått denn S T O R A äran att träffa Michael Jacksons neice. :-)

Tss: Jag vet. Jag ska stolpa runt i högklackat och kjolen ska få svicha runt benen.

10:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hur stavas egentligen brorson på engelska?

10:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nephew.

11:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jättefin kjol! Helt rätt nu... om bara solen ville titta fram :)

11:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: *srattar* Ja, just det.

Louise: Så jag är het alltså? :-)

9:54 fm  
Blogger Petra tycker...

Jag råkade köpa en snarlik kjol (också på Lindex) för nån månad sedan. Men den var svart och lite längre. Jag (som aldrig har kjol) ÄLSKAR den! :-)

12:21 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka