.

Mamselamsen

onsdag, mars 22, 2006

Jag borde vara surig och obstinat, men...

jag känner mig bara god och glad och har nyss konstaterat efter att jag läst nya Vecko Revyn att Ebba måste ha varit och smugit i mina garderober när jag sovit.

Jaa, jag har massa tvärrandiga kläder.
Jag har blått, vitt och rött... och så GULD förståss.
Jag har höga byxor med seglarknäppning... visserligen något lite små just nu.
VR marint liten
Preppiga jackor med GULD-knappar.
Seglardojjor.
Foundationpensel.
Lackväskor.

F...n, jag är ju en jättehet femtiotvååring och det hade jag inte en aning om. :-)

Sen, borde alla läsa Karolina Lassbos krönika. Där finns det mycket att lära om att kasta rädslor överbord för att komma dit man vill i livet. Det hon skriver om är det som jag OCH resten av familjen gör hela tiden. Många bekanta frågar oss ofta när vi ska "slå oss till ro". "Slå sig till ro"... hu vilket skrämmande uttryck. Stephan och jag kommer alltid att vara på väg någonstans... och detta behöver inte alltid betyda fysisk förflyttning, även om det finns med i vår Kinesiska tioårsplan. Att slå sig till ro, betyder i mina öron att stagnera.

Nä, nu ska jag sjunka ner i soffan igen och lära mig lite mer om hur jag ska "Polera mig snygg".

Over and out/Mamselamsen, direkt från morgonrocken.

11 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Har "segling" varit ute som mode nån enda sommar? Eller har jag bara déjà vu?

8:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad:Hos mig har det alltid varit inne och nu är jag jätteinne. :-)

9:20 em  
Blogger Humlan tycker...

Du har nog en inbyggd radar...

9:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Ska ni inte ta och slå er till ro nångång?" Det är vad folk som skulle vilja göra likadant som ni säger för att de är avundsjuka.

Min ena syster har börjat ett nytt jobb under tiden hon är tjänstledig från sitt 'ordinarie'. Jag frågade vad de på ordinarie jobbet sagt när de fått höra vad hon gör istället. Hon hade fått väldigt många irriterade och nästan sura kommentarer av dem. Men det är ju det tydligaste tecknet på att de är avis för att hon törs göra nåt annat!

Så slå er aldrig till ro. Det kommer inte jag heller att göra.

9:50 em  
Blogger Batbut tycker...

Mamse, kan Du inte fixa en sådan däringa 10 års plan åt mig också? Känner att jag behöver någon som tar hand om mig, moderslös som jag är...*S*

9:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Den svenska avundsjukan" är ju ett välkänt begrepp.

9:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tess: Ja, jag har nog en känsla av det också.

Batbut: OK... ge mig bara ditt slutliga mål så fixar jag det. :-)

9:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

t ss: Jag veeet!

9:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad det än är ni planerar och håller på med så önskar jag er all möjlig framgång!

För mig är det inspirerande att livet och ambitionen och lusten inte tar slut bara för att man fyllt 50!

You go girl! :)

9:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Jätteenkelt! När vi är sextio, ska vi vara ekonomiskt oberoende. Sen får vi se hur det går. :-)

9:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alltså HELT ekonomiskt oberoende och kan ge fingret till hela samhället om vi vill. :-)

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka