.

Mamselamsen

tisdag, mars 21, 2006

Andra dagen som rökfri! Uppdaterad!

Sitter här och är faktiskt ganska röksugen. Det liksom suger och drar i magen... men NÄÄ!

Jag har märkt att det hjälper att sitta och "blossa" på "plastcigaretten" från Nikotinell, fast utan nikotinampullen. Bara rörelsen med högerarmen verkar göra det hela lite lättare.
Konstgjordcig liten
Fy fasen vad jag är bra!

Over and out/Mamselamsen, vid gott mod.


Efter tio minuter.
Jag har förresten sett till att det som gjorde att jag började röka sista gången jag slutade, är eliminerat. Det att alla tarmrörelserna avtog när jag inte fick dagens första cig, vilket resulterade i en fantastisk förstoppning. Men redan idag...."been there-done that". :-)


Klockan 11.37
"Inte röka... inte röka!"

Tvättat två maskiner, plockat undan i köket, putsat mässing, kammat katterna till deras stora fasa, bäddat rent, tvättat maskin igen, fixat med min "Våreldar", målat mig, fixat håret, smörjt bänkarna i köket med olja.... ska nu gå och handla nyttig mat.

Var ska detta sluta?

29 Kommentarer:

Blogger Bantartant tycker...

Kämpa på, jag är "avvand" rökare så det går.. inne på sjunde året utan rök.. härligt.
Men visst var det tufft, och suget finns ju än... i vissa situationer.
Men heja heja

9:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bantartant: Min far slutade röka för 53 år sedan och han kan bli röksugen fortfarande.

9:13 fm  
Blogger Ilva tycker...

Du, om du far problem med du-vet-vad kan du ju ata lite godis utan socker, det ar ju ett beprovat medel i er familj!

9:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ska du bli den nästa virtanen nu, men en sluta-röka-blogg? :-)

9:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Det var en ide.

Jessica: Va, hade Virtanen det? Hur gick det för honom då?

9:35 fm  
Blogger Nina tycker...

virtanen röker på? fortfarande så vitt jag vet ...jag har också slutat (flera gånger) men har inte rökt nu på jättelänge och blir bara röksugen när man tar ett glas vin men tar man flera glas så brukar det gå över...

9:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

HEJA MAMSELAMSEN HEJA!!!!

9:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Där ser man... jag är fortfarande ståndaktig!!! Inte så farligt faktiskt.

10:03 fm  
Blogger hanna tycker...

FAN vad duktig du är!
Själv har jag ju slutat feströka med tanke på Frallan i kistan. Men jag hoppas verkligen att jag inte kommer att bli sugen igen...för det är så gött att vara rökfri!

Jag håller tummarna för att det går fint trots tarmrörelser och sug!

10:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mette: Tack!
Hanna: Tarmrörelserna är förträffliga just nu. :-)

11:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jaha. Du slutar röka. Då är det ju förståeligt att du skriver som du gör om Carola. Du är i chock och blir upprörd för inget och vet inte vad du skriver. Det är normalt att reagera så Jag kan se mellan fingrarna på detta.

11:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Igel: Jag slutade röka IGÅR! :-)

11:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till Mamsen


Det är svårt men det går...Jag har en lapp framför mej på jobbet där det står vad jag ska göra när jag blir röksugen

Punkt nr 1 är : Ta nikotin ( ja faktiskt..lappen är från sluta röka-linjen)

jag tycker bäst om punkt 14.
Prata med dej själv och beröm dej högt och tydligt

Tjing

11:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Igel: Och inte ett hårt ord har jag skrivit om henne sen dess... jag tror jag har blivit snäll/mesig på kuppen. *skrattar*

11:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: jag har redan kommit på något annat. Hyperaktivitet!

11:35 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Stickning är bra....

gör några kattfiltar :)

11:36 fm  
Blogger Petra tycker...

Det finns en bok du ska köpa! "Äntligen rökfri" heter den. Den ska tydligen hjälpa många!!

Lycka till!

11:59 fm  
Blogger Bantartant tycker...

Hörru....!!

INTE inte.. tänk:
Jag är rökfri, jag är rökfri.. eller så får du börja röka fisk...

Eller ät jordubbar.. eller torkad kiwi, såg jag igår på fruktaffärn..

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är jobbigt som fan MEN värt det!Håll ut!
3 månader nu...men vidhåller att rökare är roligare!

2:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad du är duktig! Kämpa på! Hellre hyperaktiv än rökare....men borsta inte bort pälsen helt och hållet bara på katterna! Jag ser det hela framför mig hur du ränner runt och putsar, tvättar och borstar. Vilken energi! ;)

3:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Haha. Oj vad duktig du var då. Du kallar det att sluta röka när du inte rökt på ett dygn.... Hahaha. Åhh, jag har inte druckit mjölk på ett dygn - jag är mjölkfri!

4:31 em  
Blogger Cornelia tycker...

Heja! Du är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ duktig!

6:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonymous: Det kommer alltid att finnas sådana som du.

Jag träffade en liknande version idag... han skulle absolut bjuda mig på en cigarett när jag berättade att jag slutat röka.

Men jag är van vid den typen av människor... så det berör mig inte skit.

Tvärt om förresten... det sporrar mig till vansinne. Så, fortsätt gärna. :-)

6:27 em  
Blogger Fru Choklad tycker...

Du är SÅ duktig som slutar röka ! Heja heja heja!!!!!

7:33 em  
Blogger Fru Choklad tycker...

Du är SÅ duktig som slutar röka ! Heja heja heja!!!!!

7:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man lägger en dag till den andra och sen har det gått en vecka. Sporra dej själv att få ännu en dag till. Röka kan du göra sen - när du fyllt 80 år.

7:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ett av mina knep när jag började göra uppehåll i rökandet var att sitta ner och "röka" på en blyertspenna med djuuupa andetag/halsbloss. Det hjälpte lite grann.

Ett annat var att bestämma att staten minsann inte skulle få mina surt förvärvade pengar.

Och en grej till - jag slutade aldrig röka, jag gjorde ett uppehåll. Det har varat sedan 1 mars 1985 kl 10.05! Gud va skönt, men ojojoj var det luktar gott forfarande när någon tänder en cigg!

10:34 em  
Blogger Efva tycker...

Vet du, jag hade inte klarat att sluta utan den där pinnen faktiskt. Den blev en sån snuttefilt... i 10 dar. Sen gjorde jag mig av med den oxå. Sen har jag hållit mig sen dess. I nästan 15 månader nu!

6:36 em  
Blogger Unknown tycker...

Jag lyckades sluta med hjälp av läkemedlet Zyban. Finns att köpas på antingen apoteket eller diverse olika online apotek såsom APO101. Här finns en direktlänk till sidan där jag beställde ifrån.

http://www.apo101.net/sluta_roka

Kram och lycka till!

3:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka