.

Mamselamsen

torsdag, mars 23, 2006

Nostalgisk! Uppdaterad.

Har kollat igenom min vinylplattor... ganska många faktiskt. Men jag blev så himla sur, när jag kom på att jag inte har någon grammofon längre. Jag hade så gärna velat spela alla mina skivor med Shirley Bassey.
Shirley
Vilken artist... vilken sångerska... vilka låtar. Jag tycker att Frank Sinatra och Tom Jones kan slänga sig i väggen vad gäller "My way". Ingen... absolut ingen kan göra den som Shirley!

Jessica! Kan du fixa detta album till mig? Jag suktar!

Over and out/Mamselamsen, som även sjunger på "Goldfinger"


Bara lite skryt slutligen. Jag vann en talangtävling när jag var sjutton år med just låten "My way". :-)



Senare.
Nu blev jag hur nostalgisk som helst.
Nostalgitr liten
Vem har inte stönat sig igenom Jane Birkins "Je taime moi non plus"? Jag har ingen "accang" på mitt tangentbord.

Och så en av alla ungdomssynder.
Accident liten
Hm... jag undrar hur jag lät för trettiofem år sen? Bättre än nu hoppas jag. :-)

Over and out/Mamselamsen, tillbaka till lådorna.

16 Kommentarer:

Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Rusa ut och köp en skivspelare! De gamla godingarna kan inte bara få ligga där!

9:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det finns annat ord för vinylplattor? Sten nånting?

9:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ellos har faktiskt en vinylgrammofon också med CD till ett hyfsat pris. Jag har själv funderat på att köpa den så jag skulle kunna spela mina gamla vinylplattor. Jag saknar många låtar som finns på dem .

9:55 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Du menar stenkakor. Men det gällde de gamla 78-varvarna, som var gjorda av något annat - bakelit????

9:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Anna maj. Du tänker på stenkakor och det var innan vinylplattorna kom. De är tjockare och hårdare.

9:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska omedelbart kolla på Ellos.

9:59 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Tänk så mycket trevligt du hinner nu när du inte står under köksfläkten i ett kör!
Har jag sagt att jag tycker du är jätteduktig som slutat med rökningen?

10:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Tack! Jaa, jag fixar och donar hela tiden... för att inte känna efter.

10:04 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Mams: Den där Shirley Bassey finns faktiskt att köpa på CD. Det är vi som har den...

10:11 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Bassey går säkert att köpa via CDON.

10:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Biggis: Skicka omedelbart till mig!!!! :-)

10:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åhh Beatles...

Blev otroligt sugen på att höra dem nu....

Får spela när jag kommer hem istället..
Om du skaffar en skivspelare skulle det vara roligt om du på nåt sätt kunde lägga upp din skiva som ljudfil..Så att man får höra hur du lät :)

Maken gjorde så med alla sina vinylare..la upp dem om WMA-filer på datorn men jag har ingen aaning om hur han gjorde det...

Tjing

7:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

OK då blev jag lite bildad:-) Jag skrattar åt omslagen på beatles. När jag var liten, glodde jag på dom i morbrors tonårsrum:-) Härligt med nostalgi. *nyvakenochdrickerkaffe*

8:09 fm  
Blogger Ilva tycker...

Lena Anderson! Hade jag tooootaaalt glomt bort men visst fan kan jag gnola laten direkt!

9:36 fm  
Blogger Gagga tycker...

Mamsan! Inte har jag rensat bort våra skivspelare inte. Massor med roligheter att spela. DIN PLATTA måste vara guld värd ute på nostalgimarknaden nu. Den vore nåt att få tag på. Har du ritat omslaget själv?;)

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Hon var ju gigantisk under ett år. Men som jag säger idag: En bra sångerska och en usel artist.

Gagga: Ja, den skivan går inte av för hackor. :-)Nä, vi hade nån illustratör... glömt namnet, som gjorde omslaget.

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka