.

Mamselamsen

tisdag, december 13, 2005

Herr Gud, jag ska göra något jag hade bestämt att INTE göra.

Putsa mässing!!!!
Mässing liten
Spanade in den idag och jag tror att Ebba har fart runt och slickat på varendast mässingspryl som finns här. Dom är jätteäckliga!

Det blir inte lätt att putsa. För jag tänker inte förstöra naglarna med en massa putsande och putsmedel. Så "operationshandskar" ska inhandlas på Apoteket i morgon.

Och det MÅSTE putsas.... sådana däringa bad funkar inte på dom här svarta klafsiga fläckarna.

Over and out/Mamsehusan

5 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Jag använde vanliga diskhandskar sist jag putsade koppar, det gick hål på handskarna, man kan ju undra vad dom har i det där putset... fast det vill jag nog inte veta!

10:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Om du vill inte ha hästen, tar jag gärna den!

Förrestern, var hittade du hästen. Det måste bli en fin julklapp till den äldsta dottern i huset, en hästtokig. (som mamma i yngre dar)

10:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan: Just det... det vill vi inte veta.

anne-maj: Vi köpte den på Gelb gjuteriet på Öland.

11:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Eh, jag gillar attt putsa mässing, använder inga handskar... vad putsar ni med? Nu blir jag orolig.

11:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Väldigt vacker häst!

8:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka