.

Mamselamsen

måndag, december 12, 2005

Sillarnas sill!

Jag är ingen älskare av inlagd sill, men den här kan jag INTE motstå.
Sill! liten
Min o dyre fader hade med sig den. Japp, den är inköpt på Hammarstorps gård den också. Jag föreslog att vi skulle spara lite till jul, men Stephan bara skrattade och sa: "Trodde du på det själv"? Nä, det gjorde jag nog inte, för den är redan slut. *ler*

Men det fanns en individ i hushållet som ratade den. E B B A ! Hon försökte angripa den från olika håll och sen slutade det med han hon försökte gräva ner den i trägolvet. Kattor är konstiga.

Nu, efter sill-fikat, ska jag börja skala potatisen till den varmrökta laxen och örtgårdssåsen vi ska ha i kväll. F..n, nu börjar jag drägla IGEN!

Over and out/Mamselamsen, "le grand chef de cuisine"

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

mums - sill är det godaste med julen :)

4:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

OM jag bara vetat ditt midjemått...idag ramlade jag över guldskärp i en affär som reade ut allt till halva priset p g a ägarbyte. Fanken...jag hade köpt det där skärpet direkt.

4:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag är en 38:a sådär runt magen.
*springer och mäter direkt*

85-86 cm... hm... det var INTE bra!

4:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det känns som om du ska ha det där guldskärpet så om jag passerar igen så är det ditt och bara ditt....Skickar det till Nybban - alla på posten vet ju vem mamselamsen är ;-))) Eller så får jag skicka pappa helt enkelt - ropandes på torget... iförd tomteluva. Ja det blir nog bäst...*fniss*

5:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

äääää det är klart att det kommer fram christina det är bara att skicka till mamselemasen i nybban.
Fast det vore kul att sen din far på torget.

5:08 em  
Blogger anna tycker...

sill? när det finns julgröt!

5:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Red...jag lovar..han syns och om han vill...han hörs. Säkert någon mamselamsen skulle känna igen. Han härjar bland de lokala politikerna.

5:52 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Sill är det enda jag är lite kinkig med och vill lägga in själv. Tycker att de färdigköpta alltför ofta smakar konserveringsmedel. Det gör inte min, den smakar bara gott.
Tur att det är lätt som en sill att göra det själv...

10:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggbald: Dena här sillen från Hammartorp ÄR fantastisk.

8:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka