.

Mamselamsen

onsdag, december 14, 2005

Adventskalender?

Som av en händelse hamnade jag mitt i Julkalendern på TV. Nu såg jag bara en liten stund... men vad fanken är det? Under de 10 minutrarna jag tittade uppfattade jag kapitalism, affärer, underjorden, söndersjungen röst och nån unge som åkte iväg i en lyxbil till ett styrelsemöte.... med sekvenser från sommar-natur-bilder. Vad är det för adventskalender att sitta och mysa framför innan jul?

Jag, som är gammalmodig emellanåt, tycker att det ska vara vinterlandskap och på något vis handla om julen på ett någorlunda traditionellt sätt.

Eller gillar verkligen barn det här?

Over and out/Mamselamsen, super-duper-konservativ

7 Kommentarer:

Blogger Malin tycker...

MIn dotter 8 år gillar den. Har inte själv sett den dock.

6:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tackar vet jag teskedsgumman eller den där älvor o troll i trollskogen!

7:12 em  
Blogger crrly tycker...

Jag älskar den! :) Jätterolig!

7:51 em  
Blogger anna tycker...

nej tacka vet jag sunes jul, vi skrattade så vi ahde kramp hela familjen...

8:13 em  
Blogger PGW tycker...

Trolltyg i tomteskogen säger jag bara!

8:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: Jamen, du är ju vuxen juh!

9:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Trollskogen
Albert och Hebert
Pelle Svanslös sååå guuuulllig.

Teskedgumman har vi här hemma, jag älskade den FAST jag hör inte vad som sades där.. suck suck...

9:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka