.

Mamselamsen

onsdag, november 02, 2005

God Morgon Världen...

när Ni nu behagar vakna.

Jag tror att jag är den enda i hela världen som är uppe. I alla fall verkar det så, när jag tittar ut. Inte ett upplyst fönster. Stephan trynar... Ebba lyfte på ett ögonlock för en stund sen... men annars är det bara jag.

Nyhet för dagen:
"Adam Alsing ska börja sälja Amaryllis". (I alla fall sa han det på radio för en stund sen.) Nu börjar det minsann gå dåligt för våra kändisar, eller så vill han bara visa löken. =)

Dagens citat: fast det var egentligen gårdagens (har inte orkat masa mig ner alla trappsteg för att hämta dagens tidning)
"Jag har ofta velat dränka mina bekymmer, men jag lyckas aldrig få min fru att ta en simtur"/Jimmy Carter . Gissa varför vi bara har duschar här hemma? =)

Nä, nu ska jag gå och inventera förrådet med vitaminer. Det måste väl ändå finnas något som gör mig vaknare och piggare så här i ottan. En cocktail av C-vitaminbrus, ginseng, rosenrot, multivitamin och en sked med sådana där krossade snäckskal för att hålla magen i trim, borde göra susen.

Over and out/Mamselamsen, the Zombie

7 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Krossade snäckskal? Är du någon slags undulat ..?

7:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nja...kallas visst nått om Physullum... nånting. Har en sån stor burk... fråga mig inte var den kommer ifrån.

7:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW! Jag nog förresten lite mer skata än undulat.

7:36 fm  
Blogger Gagga tycker...

Godmorgon sköna böna!

7:44 fm  
Blogger Gagga tycker...

Eller kanske ; Godmorgon sköna höna! (Vi ger våra höns krossade snäckskal)

7:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

KAFFE!!!
Mycket KAFFE! OCh en redbull sen går man som en duracell kanin men du kommer "pysa" från botten...

11:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag dricker kaffe också! På morgonen tar jag alltid de första dropparna som kommer ur bryggaren. Sen får jag Trixieögon... fast det tar en stund.

11:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka