.

Mamselamsen

tisdag, november 01, 2005

Jag måste ha missat något.

Idag fick jag ett fantastiskt intyg från kursen i "Pysslighetens Mecka" (AF). Och jag måste ha missat något mycket väsentligt under den tiden. Här är vad vi lär har gjort:

- Personligutveckling. (Positiv.... positiv.. )
- Personlig utveckling. (Tja..?)
- Studie & arbetsmarkandsorientering (Arbetsmarknadsorienteringen måste vara när vi "studenter" höll egna föredrag om detta. Men studieorientering???? Fattar noll... eller sov jag?
- Teambuilding/gruppsamverkan. (Måste vara när vi fem i "Kaffegruppen" kokade kaffe till de andra sex.)
- Utvecklingsplanering. (Kan det vara "Målgubben"?)
- Jämställdhet. (Nämndes inte med ett ord)
- Miljöfrågor. (Inte ett ord... jag lovar!)

Så förbannat mycket tjusiga ord, för nästan ingenting. Det är nog meningen att man ska ta upp detta i sin CV eller meritlista. Men.. NÄ... någon dj....la stolthet har jag i alla fall.

Kan förresten berätta att min käre make har varit och kollat på det där stället idag. Nu ska bud läggas. Iiii... vad kul. På bara två dagar har jag konstaterat att jag är entreprenör i blodet.... inte en som jobbar mellan 8-17, måndag till fredag. Hu, så trist det verkar.

Over and out/Mamselamsen, som redan har byggt stället i huvudet.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Nu blir jag nyfiken, är det hus- eller stugköp på gång?

12:57 em  
Blogger Jenny tycker...

Du satt väl inte och smyg bloggade på lektionerna så du missade alla viktiga jämställdhets frågor?
Grattis till ditt nya jobb och jag hoppas att du vinner snart så du slipper gå dit mera.

1:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

marskatten! Nytt företag.

Jeny. Detta är bara viss tid.

2:18 em  
Blogger Humlan tycker...

Lycka till med budet!
Det är nog så, vissa passar som anställda andra ska jobba i egen regi...
Jag skulle inte heller ta upp "kursen" AF och deras kurser har väl sitt ryckte...

4:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

AF suger, min "handladare" blev förvånad oj har du skaffat /fått jobb... det trodde jag inte.. eeee nähä varför jobbar du här då??

4:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

red! Och jag som sökt jobb som arbetsförmedlare. *suckar*

10:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lova att du inte blir förvånad då om någon får jobb...

11:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka