.

Mamselamsen

måndag, oktober 24, 2005

Tänk vad mycket man lär sig innan man ens klivit ur sängen.

Alla vi som lyssnar på Radio Match med Adam Alsing och Gry Forsell, fick idag reda på något riktig trist... i alla fall för oss som städar toa.

Sammanfattning av en läkare, som verkligen lade ut orden i radio: "Mäns urinrör är S-format... 18-20 cm... stå och kissa = bra tömning... sitta kissa = urin kvar = droppar i byxorna... bättre för prostata att stå". (Plus en massa annan information, som jag hade kunnat leva utan så här tidigt på morgonen)

Jag som alltid läst att det skulle vara bättre att sitta. F...n! Hur ska jag nu få min man att sitta ner?

Han får städa sin egna toalett!

Over and out/Mamselamsen, som fortfarande ifrågasätter talesättet "Kunskap är inte tung att bära".


För resten: Ännu en med hybris... http://caluas.blogspot.com

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Dööööd"!

7:46 fm  
Blogger PGW tycker...

Jag har sett bilder på små flugor som man kan sätta fast i muggen, karlarna kan inte motstå tävlingsmomentet i att försöka pricka den, och då blir det genast mer lättstädat ... de går visst på det varje gång, fascinerande :-)

9:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ha! Jag visste det!

10:44 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

alla vetenskapliga undersökningar är inte sanna, det har förekommit mycket stora felräkningar och slutdragningar genom åren..
Det här måste vara helt fel.. jag ifrågasätter allt med detta dumma påstående..*stampar med foten*

10:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men, allvarligt? jag har också alltid hört att det är bättre att sitta ned.....Sedan undrar jag lite vad det är för män som inte kan sikta rätt när de står.....vad gör de??? läser tidningen samtidigt eller vad????

10:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik! Nu blev du glad va?

Alex! Jag tror de spanar efter spindlar i taket.

Lyckliga grodan. Man kam ju alltid hoppas.

11:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka