.

Mamselamsen

söndag, oktober 23, 2005

Idag kör jag med en riktigt jäkla "Tråkdag"

Jag tvättar (många trappsteg blir det. Se nedan), plockar undan, bäddar rent, plockar ner Ebba från gardinstängerna (där hon hänger i krokig arm), diskar, stryker, dammsuger (nja, vi får se), betalar räkningar, plockar bort Ebba ur min Fredskalla (där hon envisas med att vilja ligga), sorterar tidningar, plockar fram Ebba ur sopskåpet, tar bort Ebba från fönstret där det står en tämligen skör kristallampa, plockar ner Ebba från älghuvudet (som verkar ha blivit nya klösbrädan)

MEN! Dess emellan bloggar jag och fikar med Stephan. Den Stephan, som ska bjuda ut mig på middag ikväll. *klappar händerna*

Over and out/Mamselamsen, the spam-killer

6 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Att bli bjuden på en god middag, är precis vad man behöver efter en sådan huslig dag.
Det verkar aldrig bli långtråkigt med en Ebba i huset...

4:08 em  
Blogger PGW tycker...

Jag tror Ebba är en klok katt, älghuvuden kan aldrig vara bra ... ;-)

4:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jajamensan, men om jag inte orkar kliva ur mina sunkiga, gamla träningskläder, ska jag försöka med att vi tar hem mat i stället.

pgw! Näää, Ebba är inte RIKTIGT klok! =) Uppstoppade älgar är giftiga... och det får hon på klorna.

4:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan! Det BLEV hemtagning av mat!

4:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mat som mat, spelar ingen roll varifrån den kommer (bara man slipper laga själv om man inte är på humör,jag slapp... idag)

6:03 em  
Blogger Humlan tycker...

Ibland är hemtagning det skönaste, man slipper byta om, man slipper gå /åka hem när man är mätt och stinn och man slipper gå ut i kylan.

Hoppas det blev gott också!

7:37 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka