.

Mamselamsen

söndag, oktober 23, 2005

Jag förklarar härmed KRIG!

Jag kommer att starta krig mot alla spam, som försöker invadera min blogg. Jag står här med det värsta vapnet någonsin. Min stora, stora, stora Deleteknapp!!! Inget spam i världen överlever den. Hahahaha.......

Jag avfyrar mitt vapen cirka två minuter efter att jag publicerat en ny blogg och dom DÖÖÖR som flugor!

Att ha en sådan där Anti-spam-grej, vägrar jag! För jag vet hur jag reagerar, när jag kommer till bloggar med oändliga bokstavskombinationer. Det blir inga lämnade kommentarer, då det känns jobbigt att behöva skriva "AWXZUQIZV" eller liknande.

Så för Er skull, kör jag med manuellt krig "à la delete"

Over and out/Mamselamsen, som kan vara hur envis och tjurig som helst

12 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*trycker* DÖÖÖÖÖD!!!!
F..n, jag måste ha ett magiskt finger, det blev inte ens ett spår kvar efter dom.

9:29 fm  
Blogger crrly tycker...

Ahaaaaa. Du har kommit på vad Word verification är, ser jag! :)

Visst är det skiiitjobbigt att behöva skriva allt det där konstiga, det funkar ju bara inte! *s*

Hehe, och det där med Comment deleated by ... eh, vad det nu står, jag har aldrig fattat det heller, när det behagar dyka upp och ligga kvar likt en skugga av en fantomsmärta eller nåt... Visst är det lite ironiskt att man får spam just när man skriver om det?! ;)

10:02 fm  
Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Idag funkade inte mitt magiska finger. När jag skulle ta bort en av spamkommentarerna så finns den kvar trots att jag tagit bort den, för evigt och allt det där.
*arg*

Vill heller inte behöva använda Word verification.

10:08 fm  
Blogger Robot tycker...

Imponerande att du orkar radera spammen ett efter ett. Jag höll på att bli tokig innan jag upptäckte den där "word verification"-funktionen.

10:14 fm  
Blogger Astillbe tycker...

Haha - jag kör också delete-kriget! Vill inte heller ha verifikationen!

10:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vägrar... jag ska döööda alla! *skrattar*
Mamselamsen, den mest envisa på denna jord.

10:18 fm  
Blogger PGW tycker...

Jag tycker de sjösjuka bokstäverna är jättepraktiska ...

11:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men jag vägrar låta mig styras... som alltid. *skrattar*

11:38 fm  
Blogger crrly tycker...

rh, pgw m fl: Nej, nej, nej, word verif är inte alls praktiskt, det är bara skit!!! Spammen kan ju t o m vara ganska underhållande, tycker jag! Och man kan ju skriva extremt skojiga inlägg om dem, hrrmmm... ;p

11:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ping upp detta ofta! Jag ÄLSKAR detta inlägget! Hipp hurra, va du är bra! Önskar att fler orkade döda dom manuellt, jag hatar dom förvrängda bokstäverna, dom tar ju längre tid att skriva än själva kommentaren. Alltså struntar jag ofta i att lämna en kommentar.

2:35 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Hm... jag var emot, men efter att ha fått 10 på raken som skulle deletas och så tillbaka och så deleta... näe. Dessutom skriver jag snabbt så lite ovanliga kombinationer hindrar inte mig.
Men - det går inte att komma in i kommentarerna här ovanför. Vad har du gjort?

2:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! Förmodligen har jag deletat dig. *fnissar*

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka