.

Mamselamsen

söndag, oktober 23, 2005

Det är väl konstigt...

att när det är helg, är jag uppe med tuppen. Och vad gör jag då? Jo, pimplar kaffe och läser bloggar.

Fick i en kommentar från http://rensahuvet.blogspot.com/ om GULDVÄSKA till salu.
Självklart "rusade" jag direkt dit och fann denna på http://shoppa.tjallamalla.com/
(Får inte till de snygga länkarna idag)

Men visst påminner den väl en del om den här? Lika underbart plastig.
Min nya Guldväska
Denna fick jag av "Fotbollsänkan" i somras.

Men vet Ni? Det är så himla modernt med GULD-väskor och GULD-skor nu, och jag tycker det är skittrist. Inte en enda guldväska, kommer hädanefter att passera min tröskel. Jag går sagt vidare till lack, pingvinärmar och axelvaddar. Tusan vet om jag inte ska börja anlägga Linda Evans gigantiska "locklugg"

Over and out/Mamselamsen, som ska bli så himla nittonhundraåttiotalinfluerad. (Det var ett riktigt långt och vackert ord)

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ljuva 80-tal!

8:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jajamensan! Det kommer...det kommer!

9:31 fm  
Blogger Humlan tycker...

Förstår dig, det är inte lika roligt när alla andra...

Hittade en gammal kavaj med mycket axlar i garderoben häromdagen, kanske inte ska skicka den till klädinsamlingen...hmmm

11:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan! NEEEEJ! Gör inte det... du kommer att var skithet i den näst-nästa år!

11:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Neeej, inte axelvaddar!
Man gick ju omkring som en kloss med ett litet huvud på: först en blus med axelvaddar, över det en kavaj med axelvaddar. Slutligen utanpå det en kappa med - just det - axelvaddar.

12:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka