.

Mamselamsen

torsdag, oktober 20, 2005

I morgon väntar ett annat Mecka.

Jag ska till IKEA och handla ljus... och sen ska jag handla ljus. Därefter blir det nog ett gäng doftljus också. Jag blir inte förvånad om det slinker ner några ljuslyktor också... och gör det det, måste jag förse mig med ett par påsar värmeljus till dessa.

Självklart ska julavdelningen noga inventeras även den. Julgrejor kan man ALDRIG få för mycket av. 12 eller 13 bananlådor med julpynt, spelar egentligen ingen roll. Inte nu när vi flyttat klart.

Sen får vi se om jag hittar de gardiner, som jag egentligen åker dit för.

Ja ja... vi får se vad som sen rent spontant slinker ner i kassen. Lite stekpannor, servetter, konservöppnare, soffor och så.

Over and out/Mamselamsen som redan kollar hur tjock plånboken är.

11 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

oh när du ändå är där, kan du köpa en tavelram till mig då? en stor, svart..?

10:28 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Ja men visst är det en höjdare att dra till Ikea ibland? Det hör till livets glädjeämnen!
http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2005/08/jag-lngtar-till-ikea.html

10:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Självklart! När hämtar du den här då? =)

häxan! Visst är det så.

11:12 em  
Blogger anna tycker...

Jag ska ju till småland i helgen, så söndag ;) och jag har uppdaterat nu....så du vet avd som händer ;)

11:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Vilken tavelram var det? =)

11:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Oj! Det låter inte bra. Levande ljus och Ebba... Passa så att det inte tar eld i hennes morrhår bara!

12:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Visste du hade handväskor,,, men att du får ner en soffa ????????

1:36 fm  
Blogger PGW tycker...

Monica, jag har en kamrat som avslutade ett telesamtal mycket kvickt med "jag måste sluta nu, katten brinner" så du är nog inte fel ute där ...

Mamsen, visst är det mysko att man alltid behöver servetter och ljus när man är på IKEA? Men det kan också sluta som för en av mina kamrater, vid en inventering i skåpen hemma insåg hon att hon hade 800 värmeljus, för såna är ju så bra att ha.

6:04 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Stab me where it hurts, jag vill också åka på IKEA. Kika lite åt mig med är du snäll :)

6:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag lovar att kika åt alla. Och du RITA!!! Du har inte sett mina handväskor, förstår jag. =)

7:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

agnes! Vi körde nästan 30 mil idag (inkl. felkörning)

9:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka