.

Mamselamsen

torsdag, oktober 20, 2005

Som siste deltagaren i "kaffegruppen"...

är det min tur att baka till i morgon. Hjälp..... jag är ingen "bullmamma" Avskyr att baka!.... UTOM till jul. Då bakas här minsann hur många sorter som helst. Det är som om det händer något magiskt med mig, så fort det står adventsljusstakar i fönsterna. "Julens magi" kanske.

Hur som helst... det ska vara nybakt i "Pysslighetens Mecka" på fredagar. Så jag gjorde som jag alltid gör... jag tar den enkla vägen. Köper ett paket och blandar ihop. Så i morgon ska mina lekkamrater få "Cappuccini con amore-kaka" Dé NI!!!! Hur impade ska de inte bli? Vad är hembakade syltkakor, rulltårtor, drömtårtor och annat hemgjort, mot pulver direkt från Kvantum. (Denna gången dög inte Willys, för deras sortiment av kaka i låda, var ytterst begränsat) *ljuger så jag nästan tror mig själv*

Over and out/Mamselamsen som måste ut och vakta ugnen.

2 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

Hahahahaha...

6:29 em  
Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Hos mig är det så att jag nästan bara bakar när jag ska ta med och bjuda andra.

-Du bakar aldrig till oss själva säger mina flickor och det ligger väl tyvärr en del i det.
/Gunilla

8:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka