.

Mamselamsen

torsdag, oktober 20, 2005

Nu ska jag avslöja hemligheten om....

vilket jobb, som jag sökt.

Jag har sökt det här jobbet. Och jag tror att jag skulle bli en "rackare" på det. Framför allt om jag får en placering, som ska arbeta mot företag och "ragga" jobb och bra praktikplatser.

Redan nu, har jag (som stackars okunnig arbetslös) fixat en praktikplats till en kille på "Dagis" som är datoringenjör. Bara att hoppas att han tar chansen, för detta företag, tar in praktikanter fram över.

Men vi får se, om de vågar anställa en sån kaxig människa som jag. De andra alternativen för mig/oss, är alltid aktuella.

Det stället som jag har skrivit om tidigare, som vi vill ha visning på, har vi inte fått någon visning på än. Jag tycker att Hammarstöms mäklaren, verkar oerhört ointresserad. Vi önskade visning idag... när Stephan gick ner för att få besked, fick han reda på att Herr Hammarström själv, hade rest bort över helgen. Utan att höra av sig till oss. SKITDÅLIGT!!! Tror vi ska meddela säljaren om vilken fullkomligt ointresserad mäklare hon anlitat.

Nog om det! Nu ska jag faktiskt klä av mig min VARMA outfit, hoppa in i morgonrocken och dra igång första brasan i en av kalekugnarna. Glögg? Jo, jag har nog en flaska någonstans!

Over and out/Mamselamsen, "the biatch" *fnissar*

12 Kommentarer:

Blogger helena tycker...

Ha,ha... sa ju det ju!
Klart du skulle passa utmärkt där.

4:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lipgloss bitch! Kunde ju inte avslöja det då. *skrattar*

4:45 em  
Blogger Bloggblad tycker...

*gapskratt* - det vore helt perfekt för dig. Håller tummen.

4:55 em  
Blogger Terése tycker...

Det låter ju perfekt för dig! Jag håller tummarna!

5:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Nu ska vi minsann placera Er på kurser, så Ni blir riktigt optimistiska"!!

Bloggblad, vill du bli min första klient? =)

5:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller tummarna för att du får jobbet. Det behöver röras om på AF och du vet hur det är att vara arbetssökande ett mycket stort plus. Kontakten men arbetsgivare är du fena på och det behövs. Lycka till!

6:42 em  
Blogger PGW tycker...

Ja himmel du behövs verkligen där! Frågan är väl om du är tillräckligt rättroende för att få det bara, du tänker ju själv och så, undrar om de kan acceptera det.

*har inga fördomar om AF nejdå ...*

6:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller tummarna för dig! De behöver en vettig person som dig på AF. :)

7:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack, nu gäller det bara att få Länsarbetsnämnden att fatta hur jäkla bra jag är. =)

10:16 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Suck, jaså du tycker jag behöver bli optimistad....
Men kör för det då! Klienta mig du bara!
Eller tycker du halvtidsjobb är för lite så du vill fixa mer åt mig?

10:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggbla. Jag behövde inte heller optimistas... men man lärde sig så mycket annat... sköta en perkulator, baka pulverkakor, skriva på stora papper, samt snack skit. Dé du! =)

7:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Håller tummarna precis som alla andra! Ge dem vad de tål ;-)
(som fd. långtidsarbetslös så VET jag vad ajg snackar om...*ryyyys*)
/Cilla

12:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka