.

Mamselamsen

söndag, oktober 16, 2005

Lite tankar så här på söndagskvällen

När jag var 12, ville jag vara 15.
När jag var 15, ville jag vara 18.
När jag var 18, ville jag vara 20.
När jag var 20, ville jag vara 25.
När jag var 25, var jag rätt OK
När jag var 30, var jag rätt OK
När jag var 35, ville jag bli 30 igen.
När jag var 40, ville jag också vara 30 igen.
Nu, när jag är snart 52, vill jag bli gammal.... riktigt gammal! 103 eller så. Inte nu, men så småningom.

Over and out/Mamselamsen som jobbar hårt på att bli gammal.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tack för den minnesbilden...det här med att önska att man var äldre upp till en viss ålder...tack...det har varit en helg med nostalgi i musik och nu gav du mig ytterligare en tanke...

8:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bara ska bara skryta lite. Jag fortfarande har väldigt god hand med bebisar & småbarn. Emil blir mer och mer lik sin mamma - vilka backflaschar jag fått! /Tina - både mormor & farmor

9:00 em  
Blogger anna tycker...

Jag trivs mycket bra med att vara 24....faktiskt....

9:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Det går över. =)

9:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va skönt att läsa att du fortsätter längta framåt liksom.. jag funderar mycket på det där. Jag fyller 24 i februari, det har bara "smölat till" sen jag fyllde 20 och jag fattar inte vart tiden tar vägen och bävar lite för framtiden.. men när jag var 17-18 längtade jag enormt efter att få bli "vuxen" på riktigt.. konstigt...

9:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hehe, skön inställning! Känner igen mig lite. Fast jag är ju iofs inte 52 än då. Men jag trivs nog rätt bra för tillfället, tror jag stannar kvar här vid 32. :)

11:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är 39, känner mig som 22....och beter mig som en femåring alt. 72 åring......

12:22 em  
Blogger Batbut tycker...

själv vill jag bara bli pigg...*S* Sedan kan jag ta vilken ålder som helst... Enligt mina små troll är jag ung som bara den, hälften av stortrollet och det känns skönt! Fast frågar Du stortrollet säger han nog annorlunda *s*

12:26 em  
Blogger Gagga tycker...

PING!

2:34 em  
Blogger Jenny tycker...

En mamselemams är ålderslös. Du kommer alltid ha samma riv i dig, 52 som 102.
Lycka till med din arbetsansökan!!!

3:43 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Visst är det konstigt. Alla som sliter med sitt utseende och sin kropp för att bli äldre... Men se! Det får inte synas! Då opererar vi. Som om man behövde skämmas för att man överlevt 35-årsdagen...

8:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast jag jobbar LITE på att hålla valkarna under kontroll!

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka