.

Mamselamsen

tisdag, augusti 23, 2005

Min ultimata kärleksförklaring... Uppdaterad... igen!

är detta!


Blörk

Jag ger Er mitt recept.

- Öpnna påsen (Jag klöks)
- Häll i durkslag (Klöks igen)
- Häll över vatten (Örk!)
- Blanda mjöl, salt och vitpeppar i en djup tallrik. (Känns OK)
- Flytta över bitarna till tallriken. Med hjälp av två gafflar, så jag inte behöver vidröra med mina fingrar, ser jag till att alla bitarna blir väl inmjölade. (Jag nästan kräks)
- Lyft över bitarna i en stekpanna med mycket smör. Stek. (Känner hur kräket sitter i halsen)
- Fullt ös på fläkten. (Fy f..n vad det luktar!)
- Vänd bitarna, så de blir vackert brynta runt om. (Jag står med kökshandduk över mun och näsa. Spyr jag, så kommer det i handduken i alla fall)
- Stäng av spisen och rusa där i från. (Frisk luft... frisk luft!)

Så!!! Nu har jag lagat min mans älsklingsrätt. Stekt kycklinglever! Och det ska han få, när han kommer hem om en stund.

Over and out/Mamselamsen som nog tusan behöver en "stänkare" nu.


Uppdaterad!
Äckelputt

Och här sitter min älskade och äcklar sig.

Over and out/Mamselamsen som nu tagit sig en rejäl "stänkare".


Gagga ville se lite tatueringar. Ok... han gick till slut med på det.

Birgitta

Japp, vi har varit på sjön.... också!

Over and out/Mamselamsen som fått sin "stänkare"

24 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

eeewww...lever är nog det räligaste som finns....

8:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaaaa....

8:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

ja - lever är skitäckligt. All inälvsmat är skitäckligt. Pölsa... äckligt... och oxtunga

8:38 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vad gott! Får jag smaka? Jag ääääälskar lever, fick mina barn att älska det när de var små, sen blev jag vegetarian och de hann "lära" sig att man inte "ska" tycka om lever när jag efter 10 år började med kött igen.
Synd. För jag kom av mig med levern...

9:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad! Jag kunde ge mig den på att du gillade lever. Nu väntar jag bara på att Gagga ska komma in och säga att lever är en delikatess också! Så Gagga.... var tusan är du? Jag väntar!

9:08 em  
Blogger crrly tycker...

*gapskrattar* "och äcklar sig"!! Hahaha.

9:16 em  
Blogger Gagga tycker...

Här är jag. Jo jag lagar också lever till min älskling, bara jag slipper skära i den rå., o bara lever från våra egna kalvar. Äter inte själv, nej! Bosse o taxen får dela anrättningen.

10:05 em  
Blogger Gagga tycker...

Oj, du har ju en man med bilder på!

10:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... vi är f.d. sjömän!!!

10:08 em  
Blogger Gagga tycker...

Har du också bilder på skinnet?

10:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fixar jag!!! *skrattar*

10:14 em  
Blogger Gagga tycker...

Rita bara inte själv! Har ju sett exempel.

10:16 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

det var en riktig kärlekshandling det må jag säga.. jag gillar iofs lever, men jag brukar t.ex spela 36 hål golf med storgrodan enkomt för att han uppskattar det och för att jag älskar honom.
Hurra för kärleken

ps gräddstuvad lever med potatis och hemkokt lingonsylt. mums mums

10:19 em  
Blogger PGW tycker...

Ojoj, jag hoppas att han är tacksam, du förtjänar fotmassage eller nåt!

10:21 em  
Blogger Annela tycker...

Kalvlever Anglais är min favoriträtt, men även helstekt, skivad och som ragu är himmelskt. Och kycklinglever - mums filibabba

Ente rälet alls!!

11:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den Ultimata Kärlekshandlingen om du grågar mej alltså :)

Tattisar är fint.
Jag har en pytteliten på skuldran. Den har suttit där i 14 år...I was very Young...

11:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Usch och fy.....vad läbbigt.....jag hade nog behövt en hel flaska med whiskey för att ens kunna vara i samma rum....jag är semivegetarian......detta är verkligen kärlek.... :-))

12:36 fm  
Blogger Gagga tycker...

Kul att jag uttryckte mig lite luddigt så att jag fick se fler av hans bilder. Förstår att det finns ännu mera att se under den tröjan. Visa gärna hela utställningen!
Det jag egentligen frågade var om DU också hade bilder på DITT skinn!?

7:03 fm  
Blogger Ilva tycker...

Mamse-nar jag tittar pa bilden far jag en definitiv deja-vu kansla-har du inte vista den forr?? Kottbullar eller nat sant?

8:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga! Jag har inte en endaste bild på mig. Bara lite ärr här och där. Men dom visar jag inte. =)

Ilva! Jag tror all min mat ser likadan ut. Smakar bara lite olika bara. =)

9:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jisses vilken hjälte du är! Min får går till svärmor och äta lever.

10:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Weei! Snygga tatueringar.. men det där med kycklinglevera lltså *YUCK!*

1:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äsch då.. så farligt luktar det väl inte :) Då är det värre med hjärta, tycker jag! :o Och känslan av att stå med fingrarna i det.. *ryser*
Som hundägare står man ut med mycket för sina små älsklingar. Ja, det är ju förstås kärlek det också ;)

1:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stekt kycklinglever är en riktig favorit hos mig också! GOTT!

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka