.

Mamselamsen

torsdag, juli 28, 2005

Linda Skugge doesn´t live here any more.

För resten har hon aldrig gjort det. Men OM hon hade gjort det, skulle hon ha flytt fältet idag.

Jag tog ut tvättmedelsluckan på tvättmaskinen och jag visste faktiskt inte att sköljmedel kunde mögla!! Faktiskt, hela undersidan var svart. Blörk! (Om Linda läser detta, är hon förmodligen redan NU, på väg ut till sin maskin, för att kolla.) =) Hur som helst, nu är den vacker och vit igen och sköljmedlet rinner precis som det ska.

Ja, det här var ju väldigt viktig information... eller?

20 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag är inte Linda men jag springer och kollar min ändå...

Och ja, det var viktig info!

1:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok ok ok... rusa du!

1:42 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Och Bloggblads grejelimojs möglade för så länge sen att jag har bytt till flytande med liten boll...

2:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ahhhh.... en idé!

2:20 em  
Blogger Gagga tycker...

Varför använder ni så mycket konstigheter? Sköljmedel? Vad ska det vara bra för? Jag sköljer med vatten jag o här är det bara livat i luckan!

3:30 em  
Blogger anna tycker...

nasty....jag vill inte ens tänka på hur det ser ut i min sunkiga tvättstuga med maskiner som är från -58.....

3:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sköljmedel är ganska onödigt. Dock kan det vara användbart om man vill "avelektrifiera" t ex underkjolar eller liknande.

3:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vill ha mjuuuuka kläder och handdukar.

3:48 em  
Blogger Batbut tycker...

Säger bara en sak; 90 grader och citronsyra. Tar bort allt mögel what so ever

4:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Skulle jag stoppa in luckan i tvättmaskinen och köra "lucköppet"? =)

4:16 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Jag gillar inte tvättmaskinen så jag vill inte kolla luckan... kan ju vara farliga medel kvar ju :P
Låt det mögla så har vi pencilin!

4:47 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Sköljmedel behövs inte om man (som präktiga fru Bloggblad) gör sitt tvättmedel själv... men förresten, den historien var lite kul - så den kommer i en egen post framöver...

6:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! I morgon?

7:21 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Kommer när jag lagat klart all jäkla mat! Har en bloggvilopaus just nu. Ska strax ner och ta tag i rätt nummer 4. Lite kuligare nu när jag provsmakat vinet...:)

7:40 em  
Blogger Cornelia tycker...

Jaså, är det mögel!

9:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Klart att det är viktig information.. ;) Det var länge sedan jag upptäckte det och visst är det äckligt..

Man kanske skulle rengöra de där små skålarna till sköljmedlet och tvättmedlet men nääää, maken kanske gör det... ;) (han är mer pedantisk.. fast han tvättar inte så ofta så han har nog inte märkte detta fenomen ännu.. ;)

10:37 em  
Blogger Anna Larsson tycker...

Min samlar på sig en massa vatten så jag vägar inte använda den längre, vad är felet?

12:56 em  
Blogger maruschka tycker...

Jag får inte loss min lucka...*suck*
Och den ÄR möglig, det ser man...f-n, får stoppa ner hela tvättmaskinen i badkaret...

4:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! ta ut den....min har också gjort så... fick alltid ha en handduk på golvet

7:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maruschka! Gör det,,, men jag garanterar inte att den funkar efter rengöring =)

7:15 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka