.

Mamselamsen

söndag, juli 31, 2005

Jag tror dom är dopade inför VM!!

Har varit nere och kollat på Kubb-träningen. Nä, de var faktiskt inget vidare. Dock tror jag mig ha hittat förklaringen.

Vanligtvis brukar man ha en maffig Kung i mitten av banan, som ska slås ner sist av alla brädbitarna. Men när jag kom ner till Badhusparken idag, stod där i stället en tom T-spritplastflaska... med vinkork i!!! Kallas inte detta doping? Inte nog med att de blir berusade på nått vis... jag tror inte de ser något vidare efter ett tag heller. Kan bero på detta, att pinnarna flög kors och tvärs genom parken idag.

Nu påstod de unisont att någon (vem det nu var) hade glömt att packa ner Kungen innan de åkte hemifrån. Och flaskan hade dom hittat i en soptunna... och att den var tom, när dom hittade den. Ja ja... man vet ju hur det är med det.

Ska nog ta ett allvarligt snack med dom i morgon om doping och sånt. För jag har hört att det finns folk som åker runt i världen och testar idrottsmän lite hur som helst. Kan även dyka upp i Badhusparken innan ett VM.

11 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Låter som ett allvarligt fall av doping. Verkar inte bra med en kubb-kung som är lite vinglig från början, den ska väl stå still så länge som möjligt vill jag minnas.

Hur mår de andra brädbitarna, har de impregnerats med något märkligt? Du kanske skulle sniffa lite på dem för säkerhets skull ..?

;-)

2:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det var en idé. Tycket dom verkade lite tunga idag.

2:10 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Jaaa..det går utför med idrotten..

2:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag veeet! Och detta ska vara ansvarsfulla föräldrar!! =)

2:19 em  
Blogger anna tycker...

i undervattensrugbyn har vi iallafall dopingtester inför större mästerskap ;)

4:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja...och kubb sen då. Dom orerade vitt och brett om att det kommer att vara en OS-gren år 2016.

4:36 em  
Blogger anna tycker...

ja se...då kommer snart äve kubbspelar dopingtestas...;)

4:38 em  
Blogger anna tycker...

och förresten så har jag svarat dig på vad uvrugby är....så nu får du en lektion ;)

4:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Jag har kollat...men jag såg inte DIG nånstans.*besviken*

5:44 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

"...glömt att packa ner kungen"... har du talat med Tarras-Wahlberg om det här?

7:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hi hi hi...

8:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka