.

Mamselamsen

lördag, juli 30, 2005

Och jag som skulle ha bidragit med kroppkakor.

Hade faktiskt tänkt att åka till Kalmar i kväll, när "Stadskampen" sänds där i från. De har ju alltid så himla "kuliga" uppdrag varje gång. Då hade jag klurat ut, att när de kommer till Kalmar, skulle säkert ett av uppdragen vara att komma med en kastrull med kroppkakor. Jag hade tänkt beväpna mig med stora GULDVÄSKA "fullknökad" (småländska) med "kroppisar", och varit beredd på att kasta mig fram och få komma på TV!!!!

Men nu blir det inte så. :( För i natt har jag sett mer av toaletten än av min säng.

Vad har jag fått i mig? *kollar lite längre ner på sidan, om gårdagens matlagningskonst* Hmmm... Det MÅSTE bero på Martinin. För det kan väl aldrig vara så att min mat, kan ha framkallat ett sådant stort toalettbegär?

Näää ... det VAR martinin!

Så nu blir det inga kroppkakor från Nybban i "Stadskampen" i kväll. Jag vågar inte!

20 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Hoppas att du mar battre...tror ABSOLUT INTE att det ar fel pa din kokkonst-det ar ju rotmanad ju...

9:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Mitt "matlagningssjälvförtroende" har nästan... men bara nästan fått sig en törn.

10:04 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Du har nog inte följt Ilvas recept ordentligt! Där står inget om sprit...

10:16 fm  
Anonymous Anonym tycker...

det var nog mer troligt kycklingen... martini som är så nyttigt:)

Krya på dig!

10:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad! Inte? Jag tror hon smygsuper... för man kan inte kreéra i köket utan lite alkholhaltiga drycker.

10:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monika! Vill du påstå att min mat är en bakteriehärd? Hmmm... INTE då. =)

10:20 fm  
Blogger Theron o familj tycker...

Synd, för det hade varit en syn. Du med en guldväska fullproppad av kroppkakor, tjoandes framför kameran.. =)

11:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mamma mu! ja... det hade varit jag det. :)

11:18 fm  
Blogger Ilva tycker...

Horru du du, vad sprider du ut for rykten, det sysn ju pa mina foton att jag har en stadig hand!! ingen sprit har inte.....
ps-jag dromde faktiskt om dig inatt!!\ det du

11:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Hur såg jag ut? Var jag trevlig? Inga mardrömmar hoppas jag.

12:05 em  
Blogger Ilva tycker...

Nej, konstigt nog inte en mardrom, du var URTJUSIG och snall

12:09 em  
Blogger Gagga tycker...

Förlåt, men jag känner mig nästan nöjd när jag ser att det inte bara är jag som är lite dålig idag;)

12:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! URTJUSIG har du helt rätt i. Just nu MORGONROCKEN, vita tubsockar och min "skitgrå". Har inte ens borstat tänderna än. Har
inte stoppat in nånting i munnen än idag. Vågar inte.

gagga! Då sympatiserar vi med varandra HELA dagen. Jag tycker jätte-synd om dig. Vad tycker du om mig? =)

12:28 em  
Blogger Gagga tycker...

Åh, det är såååå synd om dig också!
Stackars oss syndiga gamla flickor!

12:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, framför allt är jag väldigt syndig... dansade lite här igår.

12:37 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Tänk, i dag känner jag mig lite utanför. Fräsch och pigg och glad och nöjd.
Inte sjutton törs jag dricka nåt när jag ska vara värdinna och det är fullt med folk i hela huset - tänk om jag börjar slira med besticken som jag gör med tangenterna vanliga fredagskvällar.
Men det blev en del kvar av vinet... och ikväll kommer inga gäster...

12:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nu mobbar vi ut ALLA pigga och glada människor idag!!!!!

12:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

"lättande suck", då blir inte jag mobbad denna dagen!

5:27 em  
Blogger PGW tycker...

Puh jag platsar idag alltså. Har just kört 35 mil genom horder av turister med och utan husvagnar. Känner mig som en disktrasa.

7:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Välkommen i gänget.

7:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka