.

Mamselamsen

fredag, juli 29, 2005

Dagens låt medan jag "skapar" i köket.

Det är fredag och det är min stora "skapardag" i köket. Jag vet aldrig säkert vad det blir i slutänden. Men det blev "Kycklingfilé à la portvin - martini rosso - grön- svart- och röd-peppar med en touch av kalvfond, honung och en himla massa grädde". Spriten stod bredvid spisen, så det är därför den åke med. (Det fanns 1 cm portvin... det åkte ner i grytan. Martinin fanns det 5 cm av. 2 cm åkte i grytan och resten åkte i mig.)

Så efter 3 cm Martini Rosso (i mig), måste jag säga att "I´m an exellent chef" *hybrisen stiger mig åt huvudet* (Allt annat är preskriberat)

För att jag ska kunna framställa dylika läckerheter, krävs musik. Dagens låt blev (förlåt alla pojkbandshatare) en låt som jag satte på repeat av Westlife. Det låter så mysigt, när de sjunger "Shikitihi ha haaa... " Faktisk ganska sexigt. =) Tyvärr vet jag inte vad den heter... minnet Ni vet!

Men jag vet varför denna skiva hamnade i min ägo. Jag fick reda på att en liten "Skata" dejtade en pojkbands-kille i USA, för ett par år sen. Så jag var ju självklart tvungen att köpa skivan, för att få se hur en eventuell presumtiv svärson skulle se ut. Nu var skivan ett totalt felköp, för det var fel pojkband... det finns/fanns ju trots allt fler band än Westlife. Hur som helst är det historia och många, många, många pojkvänner sen!

Nu ska jag duka lite vackert för en "tête a tête" med min tålmodige man på terassen.

/Over and out

20 Kommentarer:

Blogger maruschka tycker...

Åh, det blir nog köttbullar (Mamma Scan) och makaroner till vinet jag har planerat till middag...*ler*
Orkar inte inleda semestern vid spisen...

4:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gå UT och ät! Det finns dom som får betalt för att laga mat till Er.

4:16 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Låter som du och han kocken Floyd har en del gemensamt... ;-)

4:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ah, låter supersmarrigt! :) Imorgon, lördag, är min experimentdag i köket, blev lite inspirerad av din gryta, ska sno ihop ngt liknande tror jag! :)

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Floyd... vem är det? *hick*

4:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Henrik! Gör det.... jag har ugnsgratinerade tomater till också... och en hög pommes frites (inte så spektakulärt kanske) =)

4:43 em  
Blogger Ilva tycker...

horru mamsen, har du sett att vi vunnit forsta pris hos Mette....

4:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åsså undrar dom varför jag fastnar framför datorn flera gånger om dagen!?! Måste ju läsa vad som har bloggats sedan sist... Vem behöver kokböcker när man har dig och ilva att inspireras av?
Funderar dock på vilken låt det är...
/Nita

5:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha ha, jag var kock inatt! Flojd kan slänga sej i väggen!
Fastnar framför datorn,, jo jo, läs på min blogg vad jag hittat!
Mamsen, igen, tack för kul läsning!

5:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack, tack !*börjar bli lite småstöddig*

5:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nita! jag ska kolla!

5:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mmm, ugnsgratinerade tomater..! :D Däremot kör jag nog hellre hederlig klyftpotatis än pommes...

5:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet... det är godare än pommes. Men jag var lat idag!

5:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag menar RITA!!

5:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Jag veeeet! Vi är hur "inelektella" som helst. Vad vann vi?

6:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamsen, skrattar gott åt dej! Det är fasiken inte nyttigt att laga mat!

6:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag är inte direkt nån pojkbandsfanatiker heller. men man sjunger bra till dom. *skrålar i köket*

7:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej hopp. Följer din blogg. :) Tycker den e trevlig och kul att läsa. Tänkte upplysa dig om att låten du lyssnar på är Boyzone - No matter what. :) //En annan Nybrobo. :)

12:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hej hopp. Följer din blogg. :) Tycker den e trevlig och kul att läsa. Tänkte upplysa dig om att låten du lyssnar på är Boyzone - No matter what. :) //En annan Nybrobo. :)

12:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jaha. Å nu spammar jag åxå. Sorry. *ler*

12:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka