.

Mamselamsen

onsdag, juni 15, 2005

Trendsättare igen!

"Caucasianbladder-Jenny" tycker att det är dags att ta upp mitt "trendsätteri" igen. Så här kommer det

Ebba vs Mamselamsen (My outfit just nu)
-Skor? Inga alls. Mina guldsandaletter står ute vid solstolen. Så nu vädras alla liktornar och valkar friskt. (Borde kanske göra något åt det.)
-Trosor? Nä, det är faktiskt inga små nätta trosor, utan rejäla underbyxor. Dock inga ben på dom.
-BH. Svart från Lindex. Ganska svettig och kladdig, efter en dag i solen.
-Shorts. Röda. Alldeles fullkomligt gräsliga. De var lagom för ca 8 kg sen. Hänger på höfterna och har rejält slack där bak. Camilla köpte dom i Sacramento år 2000, till 4th of July.
-Magtryckare? Nä det svävar fritt idag också. Även om ordet svävar är ett "overstatement". Hänger är nog mer rätt.
-Banderan. Även den rätt läskig, efter att ha suttit på min svettdroppande panna ett par timmar. Dock matchar bandera och shorts, om det nu skulle vara någon form av ursäkt att se ut så här. =)

Ibland undrar jag hur och varför Stephan älskar mig. Förmodligen för jag är så dj...la dålig i Chicago och han vinner hela tiden. Har förlorat tre gånger idag.....och då är dagen inte slut än.

Hade tänkt lägga in en bild på det hela.....men nån måtta får det vara.

11 Kommentarer:

Blogger Jenny tycker...

Nu känns det hela mycket bättre. Tack för uppdatering. På Lördag skall jag ut på fin middag fuor första gangen på alldeles för länge. Har du några tips om vad jag skall ha på mig? Om du vill kan jag ta ett foto på min garderob så kanske du kan välja ut nått fint. Känner mig lite villrådig.

Varför Stephan älskar dig är ju alldeles uppenbart.
Du är ju det bästa sen skivat bröd (kan man säga så på svenska?)

3:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ta det som hänger tredje från vänster i garderoben och sen tror jag den kamouflagemönstrade topen blir bra. Toppa allt med......GULD!
Du kommer att bli en given succé!

Ja, vi älskar varandra. Vi har provat på och vara skilda ett par år....men nu är vi här igen! Onget gräs i världen är grönare. Vi vet det!

4:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Låter fantastiskt...du kanske skulle kunna bli modell med mig på catwalken. =)

8:44 em  
Blogger anna tycker...

jaja, du hade iallafall linne och shorts! jaghade mörkblåa stationskläder och stod och spikade, så till outfiten kan nu lägags en alldeles lysande bonnabränna! *suck*

8:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna! Nä, jag hade inget linne.det var just det som kanske inte var så snyggt. Jag menar 52....och love-handles!!! =)

8:54 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Kan du inte börja med att blogga lite om vad Stephan har på sig också? Vi är många nyfikna... :-)

9:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Biggis! Nä, jag tror inte det, för Stephan byter inte kläder förrän jag säger att han måste. Hur trist är inte det?
Och när han gör det, tar han det som ligger överst. Karlar!!!!!!!!!!!!

10:05 em  
Blogger Jenny tycker...

Mamselemamsen - Tack för tips, det blev verkligen kanon snyggt. Jag visste att jag kunde lita på dig. Det enda som inte funkar är guldet. Det finns liksom inget nånstans. Tror du lill loppans glitterlim skulle duga lika bra?

Anna-Vet inte om det finns nått snyggare än brandmänns kläder. Bor ett kvarter bort från brandstationen coh hittar på många ursäkter att gå förbi ofta och långsamt. Speciellt soliga dagar...

Biggis - Du tog bladet från mun. Otroligt nyfiken...

5:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jenny! Allt glitter duger. "More is even better". *ler glatt*

8:15 fm  
Blogger anna tycker...

brandmammakläder är snyggt på killar, men larmstället är snyggt på mig med ;) stationskläderna däremot har världens sämsta passform, de är inte gjorde för tjejer alls, bragebyxor och ickefigursydd pikétröja....oh well, det står iallafall brandman på den =)

9:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna! jag tror att du är "grundsnygg", så det spelar ingen roll vad du har på dig. Du är förmodligen glamourös i allt.*smörar fett*

2:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka