.

Mamselamsen

söndag, juni 12, 2005

16 kassar kunskap.

Har alltså fortsatt att flytta böcker idag. Upp till vinden på 4:e våningen i vårt nya hus. Jag stretade och slet upp och ner för dessa trappor. Pulsen låg nog på 98% av maxnivån. Det var alla mina gamla kurslitteraturböcker som skulle med. Jag släpper dom aldrig ifrån mig. Det kommer stunder när jag får nytta av dem.

Men upp med statskunskap, redovisning, Kottlers "tegelsten" "Marketing", lite statistik, sociologi i alla former, Svea rikes lag 2000 (ja det blev en kurs i handelsrätt också). Med dessa kassar i händerna, upp för fyra trappor, kände jag hur ryggraden trycktes ihop. Så här sitter jag nu framför datorn och dinglar med benen och är förmodligen inte längre än 1,42 m lång.

Vad var det egentligen för en klurig jäkel som påstod att "Kunskap är lätt att bära"?

Bullshit, säger jag bara!!

/Hohejoj dådå.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vansinniga tankar, som jag älskar.Är själv 51 på det 52;a.
Alva

4:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack.. *rodnar som en blyg viol*

4:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sälj dom fort som ögat! Då kan du få ekonomisk nytta av dem.

6:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nja....jag vet inte.....men min man håller med dig!!!!

6:24 em  
Blogger Batbut tycker...

Aha.. man kan alltså kompensera sin bristande kunskap gm välfyllda påsar? Gills det shoppingpåsar också? *S*

10:20 em  
Blogger Batbut tycker...

Aha.... man kan alltså kompensera ett tomt huvud med en full kasse... Nu kan jag fortsätta shoppa med gott samvete alltså... jag skaffar mig kunskap *s*

10:21 em  
Blogger Batbut tycker...

oups...sorry.. två inlägg... tydligt bevis på bristande kunskap. Blogvärlden är stor, ny och skrämmande

10:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Shoppingpåsar är helt OK.....bara det är böcker i dom. =)
Fast en och annan flärdfull blåsa är aldrig fel heller.

10:24 em  
Blogger anna tycker...

varför ringde du inte mig? jag antar att kassarna vägde samma som ett par slangkorgar, och av någon aledningtycker ju räddningstjänstsverige att det är normalt at bära runt på sådana....jag övar och sliter och släpar varje dag....

1:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna! Jag har nog en 50-60 kassar kvar att bära. Än så länge står dom kvar i bokyllorna. I´ll get in touch!

1:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka