.

Mamselamsen

lördag, juni 11, 2005

Linda och alla andra "knäppgökar" som lägger tid på min blog. Här kommer maratonen!

1. Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?
Ebba.....absolut Ebba! Jag vill också bli intervjuad i Elle, och berätta om min förträfflighet. (Jag köpte den tidningen igår. Min man påstår att den "lilla skitungen" styr mitt liv.) =)

2. Tre hemliga önskningar.
- Hångla "järnet" med Sam Elliot.
- Att Camillas demo snart blir klar och att alla vill ha den......alla ska få den, utom Bert Karlsson.
- Att få fettsuga magen lite. Eller "lyfta" knäna.

3. Vad gjorde mina päron för största misstag?
- Att de aldrig lät mig, på egen hand välja den gymnasielinje. Gick byggnadsteknisk....men ville gå ekonomisk. Detta har jag visserligen fixat på äldre dar, och har ett och annat poäng i både ekonomi och sociologi nu.
- Sen måste det nog bli nånting om klädsmak.

4 Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar.
- Svärfar svävar bland änglarna i det blå. Men han var riktigt hygglig. Ska jag hitta en dålig sida, är det väl att han gick och dog, den jäkeln.
- Svärmor: EN!.......Bara EN dålig sida? Du skojar!
(Fotnot. Svärfar och svärmor var skilda.)

5. Vad skäms jag mest över mig själv?
- Att jag inte blev "bitchigare" långt tidigare.
- Att jag inte kan låta bli att skryta över ungarna.
- Att jag allt emellanåt får hybris och tror mig klara allt. Och sen går det åt he.....te och Stephan får ta över.

6. Vad är jag mest mallig över?
- Att jag får hybris....och faktiskt ibland reder ut det.
- Att jag är mycket stark och självständig och skiter i vad folk tycker och tänker. Om dom nu gör det.
- "Hönsen" förståss.
- Att Stephan och jag nästa år varit gifta i 30 år. Med viss reservation för de fyra år vi var skilda.
- Att jag lotsat familjen genom all skit som kommit i vår väg.
- Att jag vågar blogga om hur sunkig jag egentligen är. Jag är så stolt!!
- Att jag blir 52 år, men känner mig som.......20-25-13-15....och ibland 100 år.
- Att jag har samma storlek som för 25 år sen!!
- Och tro det eller ej...Jag har faktiskt ganska mycket självdistans och självironi (till skillnad från vissa...no name!)
- Hur långt får man skriva????

7. Vilken är min livs största sorg?
- Inget snack!!! Att min mamma gick bort, alldeles åt he..te för tidigt.

8. Beskriv varför jag är en stor bluff?
- Bara läs min blogg. Jag menar, hur kul är jag egentligen? (Bara se här! Stephan och jag ska gå på tipspromenad i morgon. Vi brukar ibland spela Bingo, med pensionärerna i Folkets hus och vi följer "Seventh heaven" på TV.)
- Mina "magtryckare" döljer både det ena och det andra.

Jag vill att följande ger sig in i maratonen.

http://sessan.squarespace.com
http://gammelmamman.blogspot.com
http://caucasianbladder.blogspot.com
http://mandalaya.blogspot.com
http://coolamorsan.blogspot.com

åsså du Polly, vem du nu är.

12 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

En tackar och bugar!!

5:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eller heter det: Tackar och bockar?

5:06 em  
Blogger anna tycker...

nej man säger ju bockar och bugar.-...eller är de bara här i skåne?

6:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet inte...jag är född i Blekinge...uppvuxen i Eskilstuna...bott i Småland i 31 år. Pappa från Skåne..mamma från Västerås....så jag vet faktiskt inte.

7:29 em  
Blogger Terése tycker...

Gillar också din blogg. Är ofta inne och kikar.
Bockar och bugar heter det i Halland i alla fall...

8:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Terese...kul att du tittar in ibland.

8:54 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Jag har lämnat mina, totalt oinspirerade, svar på min blogg. Känner mig som om jag har blivit överkörd av en skyskrapa, och svaren är därefter.
Ha en skööön kväll!

12:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Man får vara precis hur mallig man vill, och därav skriva precis så långt man vill. För mallig är ju stolt och att vara stolt är tufft. Tycker jag. :)

11:02 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack Jonna!

11:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jonna! Varför känner jag mig extremt gammal just nu? *fnittrar lite försiktigt*

2:09 em  
Blogger Eva-L tycker...

Det som är så kul är ju att du skriver om vad du faktiskt gör oavsett hur trist eller glamourigt det är (Har iofs inte sett så mycket glamour än men jag har bara läst nån vecka så det kommer säkert). Jag gillar det iaf!

9:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva! Nå i min vardag finns inte så himla mycket glamour...mer än mina guldskor och guldväskor. Men lite kul har vi mitt i alltihop...just nu sitter min man och myser over att ha slagit mig i Chicago....IGEN! Att jag inte ger upp.

5:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka