.

Mamselamsen

torsdag, juni 09, 2005

"Guldbananen"

'
"Guldbananen",
originally uploaded by Mamselamsen.
Jaha, du Biggis. Här har du min guldväska. Eller som Stehan kallar den: "Bananen". Inköpt i "Fashion district" Los Angeles för 13 dollar. Material: Nått genuint plast-aktigt.

Vad har jag i den?
-1 plånbok. Lite svart. Många och konstiga kort. Kontanter:23,50. "Tusen" kvitton. Visitkort.
-4 pennor. Varav en med en rosa blinkade "diamant" på toppen (Hollywood förståss!)
-Vitpepparburken!!!!!
-1 kvitto från Apoteket Örnen (Compeed)
-1 Chap Stick (USA) Mintsmak.
-1 Labello med pärlemor.
-1 Nyckelknippa (7 nycklar)
-3 cigarettändare
-1 Mobiltelefon. Samsung. Så liten att jag aldrig hittar den i väskan när det ringer.
-1 Läkerol Blue shox. Lappar med mintsmak.
-4 Dioterelle. Ligger kvar sen jag gick på diet.
-2 enkronor
-7 stulna tandpetare
-1 Filofax. En brun i skinn. Väldigt avskrapad.
- Och en jäkla massa tobaksmulor
-1 Läppglans Elisabeth Arden (används aldrig)

Inga kammar eller borstar. Fixar håret bara en gång om dagen...hemma på morgonen.

Annars inget senastionellt. Hinner inte bli det, när jag byter handväska var och varannan dag

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Fråga: Är denna väska av modell "midjeväska", eller är det en axelremsväska...? Sen slog det mig (no pun intended) att du egentligen kanske inte behöver din vitpeppar! Med så mycket prylar i väskan kan du använda väska som vapen! ;)

11:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det ÄR en axelväska!!!

Haraldrig tänkt på handväskan som ett vapen. Bra tänkt!!!

12:17 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Lova mig att du köper en sån där diamantpenna åt mig när du åker till Hollywood nästa gång... Låter supercool! :-)

10:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Självklart!!!! Jag köper alltid så konstiga saker när jag är hos Millan

8:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka