.

Mamselamsen

söndag, juni 12, 2005

Jag är så trött på "klagoskator", bittra och missunsamma människor.

Fick ett telefonsamtal i kväll. Det gick ut på gnäll....gnäll....gnäll...avundsjuka... gnäll...gnäll....och sur bitterhet.

Jag har lyssnat på dessa samtal i minst 20 år och det är så himla trist. För fan...sluta gnäll och gör nått åt saken istället. Sluta att vara så avundsjuk på allt och alla.....det förpestar bara din tillvaro. Fortsätter du med bitterheten, kommer du att bli odräglig att umgås med och du kommer snart att bli väldigt ensam.

Har du problem? Det finns ALLTID nån lösning!!
Avundsjukan. Varför se på vad andra har? Se istället på det du har...det är faktiskt inte "kattskit"
Bitterheten. Skyll inte allt på någon annan..titta inte bara bakåt. Du kommer inte framåt då.

Jag har sagt detta till dig tusentals gånger...men jag orkar snart inte med dig längre.

Det finns så otroligt mycket fint och bra i livet. Det gäller bara att se det, OCH.... mitt liv kan inte bli ditt liv.

Du är så fin.....förspill inte mer av ditt liv!

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Feg? Svårt att säga ifrån - person till person? Hellre gå ut i media?

1:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lite ironiskt(?) att ovanstående kommentar är anonym....

2:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous/syrran. Pratade jag med dig igår kväll klockan 10? Nä!

3:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonymous igen. Alltså var det inte dig jag skrev om.

4:02 em  
Blogger Jenny tycker...

Ett av skälen till att jag kommer tillbaka hit gång på gång är just din totala avsaknad av klagomål och gnäll. Om vi andra bara hade lite av din fantastiska anda hade vi alla mått bra mycket bättre.
Stå på dig. Du har fått mig att anstränga mig att inte tänka så negativt hela tiden.

12:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja men..ja men...här klagade jag juh!

2:30 em  
Blogger Jenny tycker...

Klagomål på andras klagomål räknas inte som riktigt klagomål...
;-)

4:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kaleido! Det blev inget drama....jag tog det per telefon.Allt uppklarat. Sorry! =)

10:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka