.

Mamselamsen

lördag, december 10, 2016

Julklapparna i hamn.

Efter en dag i Kalmar, inköptes de sista julklapparna. Jag hade tänkt en dag där jag i lugn och ro skulle ströva runt och känna lite jul. Det är fan inte lätt, när det regnar, allt känns skitigt och folk ser sura och stressade ut. Lite feeling fick jag dock när jag stannade vid ett politiskt parti på gågatan, som bjöd på glögg och peppar kakor. De spred glädje och då blev även jag glad,

Det slog mig en tanke... som ofta förut... när jag var inne på Kicks för att köpa en ny vattenfast mascara. Jag var lite svävande på vilket märke jag ville ha, men som alla andra gånger när jag varit svävande i denna affär... visades jag direkt till Clinique! Dessa försäljare, har de extra bonus för att sälja just detta märke?

Nu är vi iallafall hemma och glada över att julklapparna redan är här och detta firar vi med att öppna Stiltonosten för provsmakning. (Vem försöker jag lura? Provsmakning? Vi kommer ju att äta upp den ikväll. Tur att vi har en till.)
Ja... lite bubbel till det hela gör ju inte heller ont. Bubbel gör aldrig ont... btw.

Over and out/Mamselamsen