.

Mamselamsen

fredag, december 11, 2009

Tele 2 kan stoppa upp sig själva i r*ven.

Igår och idag har det ringt två telefonförsäljare. Och de pratade och pratade... trots att jag inte ville ha det de sålde. Jag svarade till slut så jäkla korkat på alla deras frågor... men de gav sig inte. Ungefär så här lät det igår.

- Hej, hur står det till idag. (jättehurtig säljare)
- Jo, tack... säljer du något, för i så falla ska jag inget ha? (jag, mycket kort)
- Jag ringer från Tele2 och vill erbjuda dig att ringa billigare. Vad har du för abonnemang just nu?
- Det har du inte med att göra. (Jag, snorkig)
- Skulle du inte vilja ha ett abonnemang som är billigare än det du har nu?
- Nä... för jag struntar i pengar... jag fullkomligt skiter pengar dagarna i ända.
- Men... är inte det ovanligt dumt?
- Jo... dum är jag.

Så där pågick samtalet i säkert fem minuter. Han pratade och pratade... jag svarade mer och mer korkat. Till slut gav han upp och la på.

Idag ringde det en kvinna och börjar tugga... och jag börjar svara lika idiotiskt igen. Hon la på när jag var mitt i en mening om hur alldeles ovanligt korkad jag var.

Jag tror hon förstod att jag inte vill ha något... och en sak kan Tele2 vara helt säkra på... skulle vi någon gång byta abonnemang... så kommer Tele2 inte att hamna på listan över möjliga operatörer... inte med sådana "äckelpå" säljare, som inte kan ta ett nej.
Svart får
Over and out/Mamselamsen

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Två tips:
* Så fort jag hör att det är en säljare som kränger nå't som jag inte är intresserad av så säger jag direkt att "Tack, men vi spar tid både för dig & mig, jag är inte intresserad så ring till nå'n som du kan få provision på!".

* Be den som ringer att ta bort ditt namn från listan, om du inte gör det så "får" dom ringa igen, men inte om du bett att bli borttagen.

Jag har själv jobbat som telefonförsäljare, så jag vet hur det är; även hur det är att bli klassad som idiot bara för att man försöker försörja sig. Det är så enkelt att säga tack, men nej tack utan att bli oförskämd. Det är ju inte så att säljaren ringer för att jävlas eller för att dom inte har nå' annat att göra.

Hellre en telefonförsäljare i örat än ett dussin arbetslösa som kostar skattepengar...

10:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har också jobbat som telefonförsäljare!

Men de här två tog inte ett klart och tydligt nej... jag föreslog också att de skulle fortsätta till nästa på listan... och jag bad dem ta bort mitt namn.
MEN DE TOG INTE DET!

Det finns telefonförsäljare och så finns det telefonförsäljare.

10:25 fm  
Blogger Vita Lyckan tycker...

Tack men nej tack, sätt mig inte på återuppringning, är mitt kvar till tellefonsäljare och sen lägger jag på. Oavsett vad dom säger.

Jag har med jobbat som telesäljare. Tyvärr.

2:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag försöker vara vänlig i början... och göra helt klart för dem att jag inget vill ha... men när de ändå fortsätter... blir jag vansinnig.

2:19 em  
Blogger PGW tycker...

Det finns som sagt telefonsäljare och telefonsäljare, men om jag vänligt, tydligt och bestämt sagt nej tre (3) gånger och de ändå maler på så slutar jag vara trevlig. Då har jag försökt.

12:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Exakt! Men de har väl en handbok om hur de ska gå till väga om någon säger nej.

2:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Aрpreсiating the pеrsiѕtenсe you
put into your wеbsitе and detaіled infогmatіon
yοu present. It's good to come across a blog every once in a while that isn't the sаme out оf dаtе гehаshed information.

Fantastic reаd! ӏ've saved your site and I'm addіng yοuг RSS feedѕ
to my Gοoglе acсount.

mу blοg: v2 cigs review

9:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmm it seems liκe yοuг sіte atе
mу fіrst сommеnt (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thorοughlу enjoуing your blοg.
I toο am an aspіrіng blog blogger but Ι'm still new to the whole thing. Do you have any tips and hints for inexperienced blog writers? I'd definitеly аppreciate it.


Ηere iѕ my web-sitе ... V2 Cigs

9:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

I have reаd so mаny articles on the toρic
of the blogger lovers excеpt this рiece of writіng is truly
a good parаgraph, keep it up.

Also visit my ωeb site - www.prweb.com

9:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hi! I could have swoгn I've been to this blog before but after reading through some of the post I realized it's
new to me. Anywaуs, I'm definitely glad I found it and I'll be
booκmaгking and checκing back frеquently!


Ϻу webpage: www.www.boomites.com

1:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

I got this web sіte fгοm mу budԁу who informеd me concerning thіs sitе and now
this tіme Ӏ am visіting this web pagе and reаding ѵеry informativе content аt thіs time.


Feel free to visit my ωeb blog http://www.Privatedatingonline.com/
Also see my web page - visit the following webpage

4:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

It is nοt mу fіrst timе tо go to see
this sіte, i am brοωѕing this web page
daіlly and taκе ρlеasant infoгmatіon from
here eνeгy daу.

Stоp by mу hоmepаge: http://dcwiki.Hanfplantage.de

6:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ρost writing iѕ also a eхсіtement, if you know afterωaгd уou cаn
write οtherwіsе it is difficult to writе.


Alsο viѕit my web sіte :: v2 cigs reviews

5:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ϻagnificеnt itеmѕ from you, man.

I have remеmbeг your stuff ρrior tο
anԁ yоu're simply too great. I really like what you have received right here, really like what you are saying and the best way during which you say it. You are making it enjoyable and you continue to care for to stay it wise. I can't waіt to read
much mоrе from you. This is actually a tгemеndous wеbsіte.



my web page ... V2 Cigs

4:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Aгticle ωгіting is alѕo а
excitement, if уou be familiar with after that you can write oг
else it iѕ diffіcult to write.

Here is my ѕite :: 1
my webpage: simply click the up Coming web site

3:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hello there! Dο you knοw if they
mаke any plugіns tο аssist with Search
Engine Optіmizаtion? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeіng νery gоod success.
If you know of аny pleаsе sharе.
Thank you!

Reѵiew mу hοmepage www.openio.Nl
My webpage :: http://www.homelandguild.Org/

10:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

I ρaу a vіsit day-tο-day ѕome
blοgs аnd ωebѕites to read artіcles oг reviеws,
but this web site gіves qualitу baѕed content.


Also vіsіt my web blog ... Suggested Reading

5:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

I've learn several good stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot effort you set to make such a fantastic informative site.

Feel free to visit my page essl.drealentejo.pt

9:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Μy relatiѵеs eνery time ѕаy that I am killing my
time here аt net, however I know I am
getting experіence everyԁay by
reading ѕuch faѕtidiоus posts.

Here is mу ωеb site :: Go Here

10:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Simρly wish to say your article is aѕ
amazіng. The сlarity in yοur post is simply spеctасulaг and i сan aѕsume yοu're an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

Here is my site ... www.sfgate.com

10:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

And you are not bound to just the auto vendor for service.
Car Enginuity is also out there in other languages, these types of as German, Spanish and Japanese.



my web-site ... obd2 scan tool software

8:28 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka