.

Mamselamsen

lördag, december 12, 2009

Ibland undrar jag varför vissa böcker blev skrivna.

Eller ännu värre... varför jag fortsätter att läsa den.

En bok som handlar om ett "halvjettigt" liv i Stockholm, där man får reda på att huvudpersonen går ut i sin kappa från Armani.... och därefter får man reda på vilka designer som gjort resten av outfiten... och så vilken Champagne hon dricker... pappan är jätterik och har sålt sitt företag... och hon har fått massor med pengar... ja, Ni fattar va. Namedropping!.

Fast den är bra... som sömnpiller. Efter fyra dagar är jag fortfarande på första Cd-skivan. Somnar inom två minuter.

Så vid sömnproblem, rekommenderas alltså boken "Matilde" av Denise Rudberg.

Vad jag hört genom Camilla finns det ännu en bok som kan rekommenderas vid sömnproblem... en bok med larvigt mycket "namedropping"... det är "Elsas mode" av Sofie Fahrman.

Ibland undrar jag om detta är det nya sättet att göra produktplaceringar... och att de får betalt varje gång de skriver ut namnet på ett klädmärke, resturang, fik, affär... och så.

Eller så är jag helt enkelt bara för gammal för s.k. chicklit.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Tess tycker...

Jag rekommenderar skarpt John Ajvide Lindqvists böcker. Fast jag vet inte om de finns i ljudformat än eller så. Jag har dem i pocket.

7:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Måste jag kolla.

9:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka