.

Mamselamsen

söndag, december 13, 2009

En tanke mitt i natten.

Det är inte klokt egentligen hur mycket pengar och tid människor lägger ner på skönhetsmedel... för att försöka imponera på andra.
s
Hundratals... ibland tusentals kronor i månaden.... massor med tid framför spegeln... för andras skull.... för att sedan på kvällen, i ett nafs, tvätta bort alltihop och spola ner det genom avloppet. Och allt detta för andras skull.... dyrt smink... dyra krämer... dyra hårprodukter... ja, Ni vet.

Idiotiskt egentligen!

Någon skulle säkert säga att de gör det för sin egen skull... och inte alls för att andra ska tycka att de är OK... eller t.o.m. snygga.

Då undrar jag hur många som "stajlar" upp sig när de är hemma och hasar runt i mysdress eller morgonrock och inte ska träffa någon?

Inte jag!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Karin tycker...

Jag tillhör de som anser att jag fixar mejk och naglar för att må bra själv. Nej, jag sminkar mig inte när jag sunkar hemma eftersom ingen ser mig - men när jag går ut vill jag slippa må dåligt över dålig hy etc.

Jag sminkar mig inte för att någon kille ska tycka jag är snygg eller nåt sånt, utan för att jag ska slippa krypa längs väggarna i skam.

11:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Exakt!

Känner skam... över vad? För vad andra eventuellt ska tycka?

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka