.

Mamselamsen

lördag, december 12, 2009

Snälla nån!

Kan bara inte låta bli att kolla på Anna Ankas julkalender på Aftonbladet. Kan inte låta bli att kolla på alla de "Blonda bloggarna"... för att sedan gå till skvallerbloggarna som skriver om de Blonda bloggarna och hur folk mailar till dem och berättar sanningen bakom allt som Blondinerna skriver och gör

Jag kan helt enkelt inte låta bli... ofattbart roande... och jag känner mig ofta galet intelligent efter att ha läst allt.

Nu har jag läst allt... så med "intelligenta" steg går jag nu upp på vinden för att plocka ner alla julsaker som man enligt lag får ställa upp nu... när det är Lucia imorgon.

Lagen lyder (kapitel 89, paragraf 7): Inga tomtar på något vis innan Lucia. Varken på gardiner, dukar, grytlappar eller handdukar. Gäller även tomtar i plast, porslin, keramik, tyg eller liknande. Rosetter är också förbjudna.
Rosetter

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Jenny tycker...

Det blir finfint! När vi gick förbi ert hus i veckan sa Linus:
- det huset var fint mamma. Så skulle vi ha det hemma!

3:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Haha... Ni får väl ta och flytta tebaks.

3:36 em  
Anonymous Tess tycker...

Då har vi varit lagbrytare i många år. Här har vi inte många tomtar, men de står visst framme året om... *S*

7:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

:-)

9:49 fm  
Anonymous Tiagirl tycker...

Det måste vara din egna lag! Min lag är att ALLT måste vara klart på första adventsmorgonen!!! ALLT! Varenda liten tomte och stake ska stå på plats! :)
Förutom granen då...den är det lag på att den ska in, upp, kläs den 23:e!!

8:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka