.

Mamselamsen

onsdag, december 16, 2009

Det är inte vi... det är inte vi!

Inga gnälliga grannar som anmält vår übervackra balkong.
belysning2
Detta fotot är från förra året... i år är det ännu mer grejor.... än gran, renar, snögubbar, hängande tomtar och ett enormt tomtetåg som blinkar (det högra fönstret)... och tusen lampor. Wiiiihooo! Hade det inte varit risk för att folk skulle förstöra... typ en sådan människa som de skriver om i artikeln... hade vi dekorerat hela huset. Fast vi har fixat till det med en stor tomte inne i trapphuset... en som står och välkomnar med en lysande lykta... och sedan en massa ljus och dekorationer också... fast det hjälper ju å andra sidan grannarna till med.

Usch, usch... för gnälliga människor. Människor som alltid gnäller, är nog rätt så olyckliga... och förmodligen hade de en taskig barndom, där tomten aldrig kom.

Over and out/Mamselamsen.

5 Kommentarer:

Anonymous Tiagirl tycker...

Wow!! Har du inga bilder från i år då? Är hela huset ditt så du kan pynta sådär? *sneglar lite in på grannarna runtom om dom vill ha lite pynt*
Att någon skulle sabotera har jag inte ens tänkt tanken på!!!!!!!!! Här har jag klarat mig och även alla åren i huset tackålov.

8:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... det är vårt... så klagomål framföres till min man... den store lampuppsättaren. :-)

Vi bodde i hus förut och dekorerade hela huset och trädgården och det kom folk TVÅ gånger och klippte ledningarna... så vi aktar oss nu.

8:45 fm  
Blogger Make-a-Flake tycker...

Hejhej, ne jag syftade mer på att smålänningar sägs vara snåla ;) Så helt plötsligt en smålänning som spenderar 2000 mer på el.

Men jag tyckte det var jättefint! Menar är det nångång om året man ska slå på stort så är det väl ändå vid jul? Jag skulle aldrig anmäla henne, men jag skulle nog säga till henne ang. de blinkande ljusen ifall jag såg de från mitt fönster. Har epilepsi så blinkande ljus är inte det roligaste för mig ;) Annars skulle jag bara tycka att det var kul. Vi behöver lite ljus i vintermörkret!

1:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nathali: Det enda som blinkar... är det två meter långa tåget i fönstret längst upp till höger. Inget annat... för jag gillar inte det... som du säger epilepsivarning. :-)

4:19 em  
Anonymous Tiagirl tycker...

*sitter å väntar på mer lampor å bilder* :)

Det där blinkandet kan jag kanske ha svårt för...har bara egentligen en blinkande grej och det är en "klocka", ca 50 cm hög av ljusslang. Den går ju på "figur-timern" och slocknar vid halv tio. Det kan jag tycka e lagom. Dom andra slingorna slocknar ju runt halv elva. Ibland blir det knas när nån/nåt(oftast katterna!)knuffar till nåt så timern går ur led. Då blir ag helt förvirrad tidsmässigt!

8:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka