.

Mamselamsen

onsdag, september 30, 2009

Recension av toapapper.

Det är det inte många som håller på med.
Toapapper
När jag köper toapapper går jag bara på en sak. Hårdheten på rullarna! För vem vill betala dyrt för fluffiga "rumpdragare" med vackra mönster.... som bara innehåller en massa luft. Rullarna är lika stora som de hårda... men innehåller 50% luft. Så alltså klämmer jag över alla toarullar innan jag bestämmer mig... och så gjorde jag när vi för ett par veckor sedan var inne på Citygross. En packe stora, hårda rullar följde med hem... och jag tyckte att jag hade gjort ett klipp.

Men!

Det jag inte hade räknat med var att pappret verkar vara insmort med någon form av glidmedel... så varje gång jag nyttjade detta papper... gled handen iväg åt ett helt annat håll än jag hade tänkt mig. Jag sa ingenting... inte förrän Stephan kom ut från toaletten och berättade att han nästan hade fått fartränder upp på ryggen.... när pappret drog iväg på egna upptåg.

Så akta Er för hårda toapapper från Citygross... de lever sitt egna liv.

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous T ss tycker...

Jag kollar alltid kilopriset (eller vad det nu va - vikten i alla fall) och tar det billigaste.
/T ss

1:39 em  
Anonymous Tess tycker...

Håller med. Ju mjukare rulle, desto dyrare och kortare. Kör själv med Ica Skonas toapapper. 4 rullar, tvålags med 60 meter på varje. Kompakta rullar, mycket papper, relativt billigt och ändå rätt mjukt. För det är inte kul att använda sandpapper... Och inte heller gillar jag enlagspapper, för då går det ju ändå åt mera.

2:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men köp aldrig på Citygross... de har glidglada papper.

4:28 em  
Blogger Ghosthand tycker...

Serla, säger jag bara. Överlägset bäst.

11:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det brukar jag köpa.

7:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka