.

Mamselamsen

onsdag, september 30, 2009

Dags att köpa bankaktier?

Räntan som bankern får in på olika konsumtionslån och krediter, är skyhöga i paritet till vad man får på sina insatta pengar.... där är räntan i princip noll = bankerna tjänar massor, som kan rendera i vinster som aktieägarna tar del av.
Bank
Läs lite mer om det HÄR!

Jag har lite cash kvar på Nordnet... ska kolla hur börsen går idag... det kanske blir ett litet köp i Swedbank... som rasade en del efter deras senaste nyemission.

Men som jag har skrivit "miljoner" gånger förut.... det är de med skitdyra krediter och konsumtionslån som får betala.

Over and out/Mamselamsen


Uppdaterad.
Asch.... hade inte tillräckligt med kontanter på Nordnet.... så jag skiter i det. Men det kan ju vara ett tips till någon annan som har lust att gå in på marknaden nu.

Jag är ju inte personen som håller koll på mina köpta grejor.... kollar typ var tredje dag.... och idag blev jag glatt överraskad. Mina fonder har gått skitbra.... särskilt Indienfonden.

2 Kommentarer:

Anonymous Sofie på Pupsik Goes tycker...

Jag är livrädd för fonder och saker...men jag måste säga att jag mjuknat lite efter allt ditt skrivande på din blogg. Det känns inte lika skrämmande och allvarligt nu mera.

Mamselamsen är förresten hjärtligt välkommen att delta i min tävling som ordnats i samband med Operation Mera Bloggläsare på Pupsik Goes Italia. Och även hennes läsare förstås. Särskilt älskare av svarta oliver... klickklick

Man bara lämnar en kommentar så är man med i dragningen. Det är allt.

Mamselamsen får radera min kommentar om det inte intresserar eller om det känns som smutsig bloggreklam. :-/

10:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är helt OK.... bara för att du skrev att det var OK att radera. :-)

Så den får vara kvar.

10:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka