.

Mamselamsen

söndag, september 27, 2009

Undantag för tecknet nedanför.

Har blivit utmanad av S att svara på en hoper frågor.

1. Hur gammal är du om fem år? Lite drygt 60.
2. Vem var den sista du träffade? Elsa. Hon kom och klev över tangentbordet.
3. Hur lång är du? 1,65.... var jag i allfall för något år sedan.
4. Vilken var den senaste film du sett? Är inte särskilt förtjust i film... men jag tror att det var "Dirty dancing".
5. Vem ringde du senast? Minns inte.... ringer aldrig. Men jag tror att det var till någon inom familjen.
6. Hur löd ditt senaste SMS och till vem? Dito... och det var till Millan.
7. Vad är dagens planer? Att låta bli datorn... plock svamp.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa.... har aldrig riktigt begripit mig på det där med SMS.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De var gifta.
10. När såg du senast din mamma? Den 7:e mars 1991.... dagen hon dog.
11. Vilken ögonfärg har du? Grönblåbruna.
12. När vaknade du idag? Det var nog vid åtta... fruktansvärt kissnödig.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, en ammande katt som gått vilse och som bestämt sig för att vi hade ett passande hus att stanna till vid. Tack o lov fick den komma hem efter att vi satt ut annons i tidningen.
14. Vilken är din favoritplats? I skogen.... såklart.
15. Vilken plats föredrar du minst? Fiiiiiina tillställningar!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förmodligen i en ganska stor bostadsrätt i Sörmland... även om längtan efter en röd stuga långt ute i skogen är stor.
17. Vad skrämde dig som barn? Att tappa bort mamma när vi var i stan... vilket också hände en gång.
18. Vem fick dig att skratta senast? Min svägerska... tidigt idag på morgonen.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope... har massor... både LP och singlar... bl.a. min egen. :-)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Fast den bärbra ligger alltid här på bordet... urladdad. Den är skitseg, så den agerar mest underlägg till mina papper.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor..... inget annat... oavsett hur kallt det är.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre. En lång... en att fluffa upp... och en gosekudde.
23. Hur många landskap har du bott i? Blekinge, Sörmland och Småland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Oh yezz! När jag jobbade på sjön och drack "Saft med kraft".... 96% och äpplejuice. Man ville ju inte vara sämre än grabbarna.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju på årstid. På sommaren barfota... och på vintern det andra.
26. Är du social? Faktiskt inte... men kan vara hysteriskt social om nöden kräver.
27. Vilken är din favoritglass? Gillar inte glass.... särskilt inte vanilj. Vanilj är bläää.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ge ungarna en del... och sen skulle jag nog inte göra något särskilt. Allt jag vill göra, kan jag ju göra redan nu... om jag vill.
29. Tycker du om kinamat? Tja, ingen favorit... fast visst går det ner.
30. Tycker du om kaffe? Jupp.... ingen dag utan en massa kaffe på morgonen.... resten av dagen kan kvitta.
31. Vad dricker du till frukost? Se frågan ovanför.
32. Sover du på någon särskild sida? Höger... försöker låta bli... men vaknar ändå på den sidan varje morgon.
33. Kan du spela poker? Jupp.... är en fena på Chicago och Texas holdém.
34. Tycker du om att mysa? Jaaaa.... men inte alltid, för då blir det en vana och därmed tråkigt.
35. Är du en beroendemänniska? Nikotin är jag nog liiiite beroende av. Sen är jag beroende av raka och ärliga människor som inte fjantar till sig och försöker vara någon annan än de är.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Monique och Kaj.
37. Vill du ha barn? Har två underbara "Skator"... det räcker med dem.
38. Kan du några andra språk än svenska? Är hyfsad på engelska... klarar mig på franska. Några andra språk blev det inte, när man gick på Byggnadsteknisk linje på gymnasiet.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej... och glad är jag för det.
40. Föredrar du havet eller en pool? Helt klart pool. Har sett alldeles för många äckliga och farliga maneter i Sydafrika.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Jättelätt... på ungarna.
42. Äger du dyra smycken? Kanske. :-)
43. Har du någon gång testat narkotika? Aldrig... och har aldrig haft lust.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En cig. Skäms på mig.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Förmodligen mig själv... för ibland är jag så korkad att jag fnissar åt mig själv... och tackar Gud för att ingen ser och hör mig.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett långt är på ena armen. Ett rivsår efter en katt... jag underhöll det såret så länge, genom att ideligen dra bort skorpan... det är ett jätteärr nu... så människor kan tro att jag är en "Skärarflicka".
47. Vad har du för ringsignal? Trumpetfanfarer. En mycket irriterande signal... men jag hör den.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja.
49. Flirtar du mycket? Inte längre... men när jag var yngre flirtade jag så fort jag fick en chans.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På min allra allra första bloggträff. Det är Gagga som har tagit den.
51. Kan du byta olja på bilen? Det kan jag nog... fast jag har aldrig provat.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nix! Tillhör typen som inte har bråttom... och tycker att sådana böter känns väldigt onödiga.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Håller just nu på med "Brännmärkt" av Catharina Ingelman-Sundberg. Skitbra!
54. Läser du dagstidningen? Bara på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Veckans affärer... fick ett erbjudande som var skrattretande lågt... så jag högg till direkt.
56. Dansar du i bilen? Ja... om jag har gamla slagdängor på. Sjunger rätt högt också.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol... och jag vet inte varför.... förmodligen för att jag inte orkar byta station.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Telefonnumret till ett företag i Stockholm.
59. När var du i kyrkan senast? På midnattsmässa i julas.... och vi höll nästan på att avlida på kuppen av all rökelse. Jag fick huvudvärk och Camilla fick problem med sin astma.
60. Vilka personer utmanar du? Ingen alls... för detta tog nästan en timme att genomföra. Men vill någon.... så gör det.

Nu återgår jag till bilden nedanför.

Over and out/Mamselamsen, som inte orkar korrläsa. F´låt för alla eventuella felstavningar och felsyftningar.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Oj,så intressant du är:-)

Du ska ha beröm för att du skrev en ammande katt - det är "störigt" när folk på fullaste allvar skriver att en mamma (av vilken sorts däggdjur som helst) diar sina barn.

Då blir inte språkpolisen glad.

2:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Intressant var kanske lite "overkill"... men jag är iallafall den jag är. :-)

2:31 em  
Anonymous Sofie tycker...

Nu känner vi, dina läsare, dig ännu bättre! Även om jag måste säga att efter alla dessa år börjar man "känna dig" ganska så bra vid det här laget. Du vet, så mycket man nu kan känna någon via en blogg. Kanske är du en seriemörderska egentligen... :-O

3:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sofie: Jupp.... sånt kan Ni ju inte veta.... jag skriver ju trots allt inte om allt.

3:26 em  
Blogger Lillasyster tycker...

Vad skådar mitt norra öga om inte både en och två smajlisar i det här inlägget *s*

Snodde förresten frågorna och roade mig en stund i min blogg

11:02 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka