.

Mamselamsen

måndag, september 28, 2009

Vi hade långa diskussioner igår på telefon...

... och de fortsatte även efter att jag hade lagt på.

Det handlar om ungdomar... framförallt tjejer... och deras klädsel... deras mer eller mindre nakna klädsel.

Det är helt riktigt att en människa ska kunna gå naken genom stan utan att bli antastad... så tjejer som har muskorta kjolar, minimala linnen... skyhöga klackar... hårt "mejkade"... och ett flirtigt sätt.... ska således alltså kunna få vara oantastade när de går ut på nattklubb eller liknande ställen. Jupp det ska de. Men... i mångas ögon har de på sig en uniform... en horuniform... och blir behandlade efter det. Fel.... naturligtvis... men alla människor har inte alla "hästar hemma"... särskilt inte när de får sprit i kroppen. Fok som inte kan/vill skilja på rätt och fel... folk som inte har några spärrar.

Ungefär som att jag aldrig ska behöva låsa ytterdörren, när jag åker bort... och räkna med att ingen går in och roffar åt sig mina tillhörigheter. Eller att jag inte ska behöva låsa bilen... inte ens behöva ta ur nycklarna... för bilstöld är ju förbjudet. Och jag ska kunna glömma plånboken på en parkbänk... och vara säker på att den finns kvar dagen efter.

Diskussionen kom upp, efter att vi fått reda på att en 16-årig tjej... som vi känner lite på avstånd... har lagt upp en video på Youtube, där hon och en kompis dansar nakna... och ett par hundra slemkommentarer från gubbar har de fått. Nu har det också kommit upp att denna tjejs dröm tydligen är att få flytta in på Hugh Hefners mansion.... hon har skickat brev och fått svar om att hon är välkommen... och brevet har hon med stolthet tydligen lagt upp på sin blogg. Vad tänker hon med? Vad tänker föräldrarna med? Fattar de inte att hon kommer att bli kn***ad sönder och samman.

Eller tror de alla, att det ska bli som det är i Sverige... eller iallafall borde vara... att man är oantastlig oavsett klädsel, uppträdande eller ställe?

Har hört att pappan visst är rätt upprörd... men den ovanligt korkade mamman uppmuntar dottern... föräldrarna är alltså skilda.

Millan jobbade en tid som modell i Californien... men hoppade av... p.g.a av det som jag skrivit här ovanför.... när hon begrep att folk i branschen enbart såg henne som ett stycke kött med ett hål... och ingen människa.

Herre Gud vad jag hoppas på att pappan till den här tjejen sätter ner foten rejält.... för mamman kommer inte att göra det... inte förrän det är för sent.

Ja, det var bara det.... flickor måste lära sig tänka att det finns idioter "out there" som inte har några spärrar.

Nu ska jag ta en kopp kaffe till och försöka få detta att försvinna ur mitt huvud.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Anonymous Nanna tycker...

Jo jag vet, det är väldigt mycket yta, och det är tråkigt. Tack för din kommentar!
Kram
Nanna

10:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nanna.... ja, så är det.... och tack o lov har mina ungar fattat det... och håller sig borta från Stureplan med omnejd. För det finns ÄKTA människor... på andra ställen

11:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är synd att inte fler fattar att de ska hålla sej långt ifrån Stureplan.

Där befann sej ju också kungabarnen. Prinsessan Madeleine kallades ju "Len" av fjäskarna och så kindpussades det.........

3:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*kräks" :-)

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka