.

Mamselamsen

torsdag, september 10, 2009

Detta inlägget måste väl ändå vara århundradets bästa utseendetips.

Alla har väl sett filmerna Mission impossible... och det är där jag hittar århundradets bästa utseendetips.

Ni vet.... där gör de ju gummimasker för att se ut som någon annan... typ en skurk... och de liknar ju på pricken... jag har allt sett det.

Tänk om någon kunde börja tillverka sådana gummimasker. Man bara lämnar in ett foto på sig själv, där man är tjugo år eller så.... och vips kan denne maskmakare sätta igång. På med hår, smink, läppglans, ögonskugga, rouge.... you name it.

Förstår Ni vad behändigt för alla stressade människor och människor som har lite psykotiska besvär över att ansiktet säckar ihop. De kan sova en halvtimme extra på morgonen... gå upp... tvätta ansiktet och borsta tänderna... klä på eventuella ungar... och så iväg till hallen. Istället för att sätta på sig en mössa, drar de på sig masken av det perfekta jaget... och så iväg. Alltså det är en idé som jag borde få Nobelpriset för.

Man kan utveckla idén till det oändliga. Man skulle kunna ha perfekta masker av vem som helst. Jag tror jag skulle ha valt en Greta Garbo... dock kan det kanske ställa till med problem och så. Jag måste ju ha olika ID-handlingar med olika foton... och sen förståss det, att hon har varit död rätt länge... tron på reinkarnation skulle nog skjuta i topp.
GG
Faksimil

Observera! Detta är inte Greta Garbo... det är jag... just nu.

Behändigt va?

Over and out/Mamselamsen


Uppdaterad.
Undrar om jag kommer att få hotbrev från hela sminkindustrin... de kommer ju nu att gå i sank.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Fast då skulle jag vilja vara Fiona i Shrek tror jag... tänk va' praktiskt att kunna hänga matkassarna på öronen! :)

9:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vill ha en ny snygg kropp!
/T ss

9:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ninnibeth: Ja jösses så bra!

Tss: Det kommer... det kommer.... heltäckande kroppsmasker.Döljer både hängbröst och liktornar

9:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka